وزیر علوم و فناوری ونزوئلا در دیدار با یوسف نوری:

مردم ونزوئلا از روحیه مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های استکبار جهانی می‌آموزند

تهران (پانا) - وزیر علوم و فناوری ونزوئلا مقاومت در برابر تحریم‌ها و نقشه‌های شوم استکبار جهانی را نقطه پیوند و مشترک دو کشور ایران و ونزوئلا دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم ونزوئلا از روحیه مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های استکبار جهانی می‌آموزند

وزیر علوم و فناوری ونزوئلا در دیدار با یوسف نوری و جمعی از مقامات و معاونان وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در جمع مسئولان ایرانی هستیم؛ آن هم در بخش آموزش و پرورش که مقدمه‌ای برای ایجاد تغییر و تحول در جهان آینده است.

وی افزود: پدر معنوی ما آقای سیمون بولیوار همواره تاکید داشت که اخلاق و معرفت مهمترین نکات و موضوعات بشری است. او ۲۰۰ سال قبل این نکته را دید که اگر کشوری بخواهد به پیش برود و موفق باشد، باید اخلاق، شناخت و معرفت داشته باشد.

گابریلا خمینز ادامه داد: هوگو چاوز رهبر فقید ما روح انقلابی را در کشور ما جاری ساخت؛ ایشان تعداد مدارس ونزوئلا را ۲ برابر افزایش داد.

وزیر علوم و فناوری ونزوئلا اضافه کرد: ما امروز ۲۶ هزار مدرسه و ۲۰۰ دانشگاه داریم که میزبان حدود ۸ میلیون دانش‌آموز و ۲.۵ میلیون دانشجو هستند. ۶۰ درصد از دانش‌‌آموزان و دانشجویان ما را دختران تشکیل می‌دهند. همچنین ۷۰ درصد از استادان و معلمان ما خانم هستند.

وی با بیان اینکه مدارس ما یک دوره انتقالی و تحولی را سپری کرده‌اند، گفت: ما توانسته‌ایم ۹۸ درصد از جامعه هدف نظام آموزشی‌مان را تحت پوشش قرار دهیم.

گابریلا خمینز با اشاره به اقدامات سوء استکبار جهانی علیه ملت ونزوئلا افزود: تا امروز ۹۱۶ تحریم از سوی امپریالیسم به ونزوئلا تحمیل شده و این تحریم‌ها به دلایل توسعه حقوق بشری در کشور ما است. حتی دارایی‌ها، سرمایه ملی و حساب‌های بانکی ما به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار را بلوکه کرده‌اند.

وزیر علوم و فناوری ونزوئلا تصریح کرد: همچنین در ۴۸ ساعت اخیر اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه ونزوئلا را برای ۵ سال دیگر تمدید کرد. آنها حتی پالایشگاه‌های متعدد ما را در کشورهای دیگر هدف تحریم قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها روی بخش‌های مختلف کشور ما از جمله آموزش و پرورش تاثیر گذاشته است و ملت ما در برابر این شرایط مقاومت می‌کند و البته از مقاومت ملت ایران نیز نکات مهمی را می‌آموزد و فرامی‌گیرد.

گابریلا خمینز با اشاره به اقدام و تصمیم ماندگار رهبر فقید ونزوئلا گفت: ۱۵ سال قبل با ایده فرمانده هوگو چاوز طرحی آغاز شد که بر اساس آن هر دانش‌آموز یک لپ‌تاپ رایگان از نظام آموزشی کشور تحویل می‌گیرد که بیش از ۳۰هزار کتاب آموزشی و درسی به صورت الکترونیک در این لپ‌‌تاپ‌ها قرار دارد. همچنین ۵ میلیون دانشجو لپ‌تاپ خود را به رایگان تحویل گرفته‌اند.

وزیر علوم و فناوری ونزوئلا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مدارسی برای استعدادهای درخشان ورزشی ایجاد کردیم و همچنین مدارسی برای پرورش استعداد موسیقی دانش‌آموزان علاقه‌مند داریم. تا جایی که امروز یک میلیون نفر از جمعیت ۸ میلیونی دانش‌‌آموزان‌مان مسلط به یکی از ابزار موسیقی هستند و این امکان حتی برای خانواده‌های فقیر هم فراهم است.

وی همچنین درباره تعاملات و روابط اخیر دو کشور اظهار داشت: حدود چهار ماه قبل، ما سفری به تهران داشتیم که با آغوش گرم و دوستانه ملت ایران مواجه شدیم و همبستگی مردم ایران برای ما قابل توجه است.

گابریلا خمینز تصریح کرد: بر همین اساس، بانوان دو کشور موفق به تبادلات خوب فرهنگی شدند. همچنین حدود ۳۰ دانش‌آموز نخبه ما اخیرا سفری به یاد ماندنی و شیرین به تهران داشتند؛ آن‌ها اظهار می‌کنند که در ایران مثل کشور خودشان راحت هستند و دوست دارند بار دیگر به این کشور بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار