وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی :

‌وزارت کار باید تسهیل‌گر اشتغال جوانان باشد

مجوز دادن به مشاغل خانگی هزینه‌های آموزش را کم می‌کند/ مشاغل خانگی فرصتی برای صادرات ایجاد می‌کند

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حاکمیت موظف به ایجاد اشتغال برای مردم جامعه است، عنوان کرد‌ جوانان خلاقی هستند که آموزش دیده‌اند و حالا وزارت کار باید بستر کار کردن‌شان را فراهم کند و برای اشتغال مانع‌زدایی کند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
‌وزارت کار باید تسهیل‌گر اشتغال جوانان باشد

جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در این نشست ‌نمایندگان دستگاه‌های مختلف دولتی درباره ‌دریافت مجوزهای مشاغل خانگی و مسایل این حوزه بحث و تبادل نظر کردند.

سید‌صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست، اظهار کرد: متاسفانه ما پایمان را روی سیم گذاشته‌ایم و خود مانع اشتغال مردم شده‌ایم. این در حالی است که ما مکلف به تامین معیشت هستیم. در جمهوری اسلامی ایران تضمین و اجرای عدالت در قانون اساسی ما آمده و حاکمیت موظف به تامین شغل برای مردم جامعه است.

مرتضوی گفت: قانون برای تسهیل‌گری است نه ایجاد مانع. هر زمان قرار بوده موضوعی درست شود یک استعلام می‌گیریم و پاسخ استعلام از قانون مهمتر شده و نمی‌گذاریم متقاضیان کسب و کار فعالیت ‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: مانع دومی که ایجاد شده این است که به جای اینکه مامور به وظیفه باشیم، شده‌ایم عامل موانع. رهبری فرموده‌اند مانع‌زدایی از اشتغال. چرا این را فرموده‌اند؟ اشتغال که ذاتا مانعی ندارد و متاسفانه ما مانع شده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت مانع‌زدایی از ایجاد شغل در جامعه، اظهار کرد: امروزه آموزش آسان است و جوانان خلاق با آموزش‌های نظری و عملی می‌توانند بهترین کسب و کار داشته باشند و حالا ما باید باب‌الحوائج باشیم. بستر کار کردن این جوانان را در تمامی کشور فراهم کنیم این کار کردن از قالیبافی و کفاشی گرفته تا مشاغل مختلف دیگر فراهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مزایای مشاغل خانگی، گفت: مشاغل خانگی باعث می‌شود مردم در آرامش کار کنند، خانواده تحکیم‌ ‌و نظام استاد شاگردی احیا شود. اگر به مشاغل خانگی مدرک بدهیم بخشی از هزینه‌های آموزش کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: مشاغل خانگی فرصتی برای صادرات ایجاد می‌کند و از این جهت به این حوزه باید توجه ویژه صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار