در گفت‌وگو با پانا؛

سید‌امیر سیدزاده: رونق سینما ناشی از پخش مسابقات جام جهانی، موقت است

‌باید فکر اساسی برای سینمای ورشکسته ایران کرد/ باید ریل ‌سینما را برای چرخش اقتصادی دوباره به جریان انداخت‌/ هنرمندان با شرکت در اکران‌های مردمی به سینما و رونقش کمک کنند

تهران(پانا) - سید‌امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره وضعیت بی‌رونق گیشه و رکود سینماها در شرایط کنونی گفت پخش مسابقات جام جهانی اگر به رونق گیشه و سینماها کمکی هم کند، مقطعی است و باید فکر اساسی‌تری به حال وضعیت کاری و معیشتی حداقل پنج هزار عضو تشکیلات خانه سینما کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سید‌امیر سیدزاده: رونق سینما ناشی از پخش مسابقات جام جهانی، موقت است

سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت رکود سینماها در شرایط اجتماعی امروز گفت: «اگر بخواهم مختصر بگویم از دوران بحران کرونا به بعد وضعیت سینماها به‌طورکلی خوب نبوده است. اگرچه شاید در مقاطعی از این زمان فروش و گیشه رونق گرفته اما مقطعی بوده است. این وضعیت بی‌رونقی سینما هم به عدم استقبال مخاطبان و هم به تولید نشدن فیلم‌های موردنیاز مخاطبان برمی‌گردد.»

وی افزود: «اکنون نیز به‌دلیل وضعیت روحی نامطلوب عموم مردم این بی‌رونقی گیشه مضاعف شده است. اعتراضات بدون شک تأثیر منفی بر فروش فیلم‌ها داشته و به بی‌حوصلگی مردم نسبت به رفتن به سالن‌های سینما منجر شده است.»

این تهیه‌کننده در پاسخ به این‌که آیا پخش مسابقات جام جهانی در سالن‌های سینما می‌تواند به پُرمخاطبی و به چرخه فعالیت افتادن دوباره گیشه کمک کرده و به سینما کمک کند، گفت: «به نظرم اگر جام جهانی و پخش فوتبال‌ها از سینما هم کمکی به گیشه کند، بازهم امری مقطعی است و به همین مدت‌زمان محدود جام جهانی مربوط می‌شود. باید فکر اساسی برای سینمای ورشکسته ایران کرد و این کار جز از مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر برنمی‌آید تا چاره عاجلی برای جلوگیری از بیکاری و کم‌کاری حداقل پنج هزار عضو تشکیلات خانه سینما شود و بتوان ریل بارگذاری سینما را برای چرخش اقتصادی دوباره به جریان انداخت.»

وی درباره فضای ایجادشده برای تعطیلی تئاتر و سینما در بین اهالی هنر و بی‌حوصلگی مخاطبان برای دنبال‌کردن رویدادهای فرهنگی و هنری عنوان کرد: «به نظرم هر دو عامل بر رکود هنر در این مقطع زمانی تأثیرگذار بوده است. بخشی از این رکود به معیشت اقتصادی مردم هم برمی‌گردد، به‌هرحال نرخ بلیت سینماها متعارف نیست و وضعیت نابه‌سامان اجتماعی هم اعتراضاتی را دربرداشته است. به‌طورکلی در هر مقطعی عوامل متعددی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا گیشه سینماها رونق نداشته باشد. این میان جامعه هنری مقصر نیست بلکه هنرمندان همیشه وظیفه خود دانسته و می‌دانند و همه تلاش‌شان را برای رونق فرهنگ و هنر کرده‌اند اما مجموع شرایط و عوامل این روزها خواسته یا ناخواسته گاهی هنرمند را نسبت به رونق هنر هم بی‌تفاوت می‌کند بااین‌حال انتظار می‌رود که آن‌ها این روحیه را کنار بگذارند و نسبت به همه‌چیز حساس‌تر باشند.»

این تهیه‌کننده سینما یادآور شد: «برای مثال با شرکت در اکران‌های مردمی به سینما و رونقش کمک کنند. چراکه هنر اسباب و ابزار واکنش و عکس‌العمل نسبت به شرایط جامعه است. این میان سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان آسیب زیادی می‌بینند و ممکن است نسبت به سرمایه‌گذاری بی‌انگیزه شوند. خود من سه فیلم آماده اکران دارم اما رغبتی برایش وجود ندارد. با این‌که یکی از آن‌ها «خانه شیشه‌ای‌» بازیگران چهره زیادی دارد اما شرایط برای اکرانش مطلوب نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار