دهقانی فیروزآبادی در گفت‌‌و‌گو با پانا:

فرهنگ کار گروهی و خلاقیت باید از مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده شود

آموزش از دانشگاه شروع نمی‌شود بلکه از مدرسه آغاز می‌شود/ دوران درس خواندنِ صرف و مدرک گرفتن و استخدام شدن تمام شده است؛ دوران، دوران پرورش کارآفرینان است

تهران پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت از مدرسه باید به دانش‌آموزان، فرهنگ کار گروهی و خلاقیت را آموزش دهیم لذا این فرهنگ باید به صورت جدی در بدنه مدارس و دبیرستان‌ها رسوخ پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ کار گروهی و خلاقیت باید از مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده شود

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفت‌و‌گو با پانا درباره توسعه فرهنگ دانش‌بنیان در بستر مدارس، اظهار کرد: «وقتی از حوزه دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم یعنی هر کاری اعم از فعالیت فناورانه و خلاقانه‌ای که بر مبنای دانش روز انجام شود. بنابراین دانش‌بنیان یک مفهوم عام فراگیر است.»

وی افزود: «همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اقتصاد موفق در گرو اقتصاد دانش‌بنیان است، اقتصادی که می‌تواند رقابت‌پذیر و مقاوم باشد، اقتصاد دانش‌بنیان است.»

معاون رئیس‌جمهوری گفت: «تقریبا دوران درس خواندنِ صرف و مدرک گرفتن و استخدام شدن تمام شده است. دوران، دوران پرورش کارآفرینان است. بنابراین این موضوع باید به تمام نقاط آموزشی تسری پیدا کند.»

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: «آموزش از دانشگاه شروع نمی‌شود بلکه از مدرسه آغاز می‌شود بر همین اساس از مدرسه باید به دانش‌آموزان، فرهنگ کار گروهی و خلاقیت را آموزش دهیم لذا خیلی جدی این فرهنگ باید در بدنه مدارس و دبیرستان‌ها رسوخ پیدا کند. دانش‌آموزان را برای افق‌های بلندتر در دانشگاه آماده کنند. دانش‌آموزی که با هدف کارآفرینی و تاثیرگذاری وارد دانشگاه می‌شود، هدفمند و با انرژی به دانشگاه می‌شود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «برنامه‌های جدی طرح عنوان شهاب (شناسایی و هدایت استعداد‌های دانش اموزی) با همکاری وزارت آموزش و پرورش در بنیاد نخبگان در حال پیگیری است. قطعاً شاهد توسعه این برنامه‌ها در‌ حوزه دانش‌آموزی خواهیم بو‌د.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار