جشنواره ملی تئاتر خلخال برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال از سال آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی تئاتر خلخال برگزار می‌شود

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال در مجتمع ارشاد خلخال اظهار کرد: برای هشتمین بار جشنواره منطقه‌ای تئاتر خلخال را با حضور هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر و نمایش برگزار کردیم که خروجی آن می‌تواند به توسعه هنر نمایش این منطقه کمک کند.

وی تصریح کرد: ۲۲ نمایش از شهرهای مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از بین آنها هشت نمایش برای مرحله پایانی انتخاب شد تا به روی صحنه بروند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با انصراف یکی از نمایش‌ها، هفت نمایش دیگر در مرحله نهایی مورد قضاوت داوران قرار گرفتند تا در نهایت تئاتر منتخب به جشنواره استانی راه پیدا کند.

بحرالعلومی حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان را در این جشنواره ارزنده توصیف کرد و افزود: سه نمایش از تبریز، زنجان و میانه در این جشنواره حاضر شده بودند و حتی در بخش منتخبان نیز به کارگردان تئاتر «زنانی با چمدان‌های پر از شکلات» تندیس بهترین کارگردانی اهدا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با توجه به قدمت ۱۰۰ ساله هنر تئاتر و نمایش در این خطه از استان اردبیل، بتوانیم این جشنواره را از سال آینده به صورت ملی برگزار کنیم که برگزاری آن نیز از کیفیت بالاتر برخوردار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با قدردانی از همراهی خوب نماینده خلخال و کوثر در پشتیبانی از هنرمندان رشته تئاتر اضافه کرد: قرار شد بیش از ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای اتاق پلاتو و هنر نمایش خلخال اختصاص یابد تا تجهیزات مورد نظر خریداری شود.

بحرالعلومی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف هنر تئاتر و نمایش در پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال فرصتی استثنایی به وجود آورده تا چهره‌های خلاق و توانمند شناسایی و به تناسب این ظرفیت زمینه برای توسعه و رونق هنر نمایش نیز فراهم آید.

در پایان این جشنواره از برگزیدگان هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خلخال در بخش‌های مختلف با اهدای تندیس و هدایا تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار