در بیانیه "جنبش کودکان برای کودکان" در آیین اختتامیه فیلم مدرسه تاکید شد؛

کودکان آسیب‌دیده از تروریسم بهترین سند برای نمایش خباثت تروریسم و حامیان آن هستند

تهران (پانا) - بیانیه "جنبش کودکان برای کودکان" توسط یکی از کودکان قربانی ترور، در جریان برگزاری آیین اختتامیه فیلم مدرسه قرائت شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کودکان آسیب‌دیده از تروریسم بهترین سند برای نمایش خباثت تروریسم و حامیان آن هستند

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مدرسه با مشارکت جنبش کودکان برای کودکان و با حضور مسئولان و شخصیت‌های فعال در حوزه کودکان، جمعی از معلمان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و خانواده‌های شهدا و کودکان آسیب دیده از تروریسم مقارن با روز جهانی کودک در سالن همایش حوزه هنری تهران برگزار شد.

این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در دانش آموزان مستعد سراسر کشور و استعدادیابی کودکان و نوجوانان در جهت تولید محتوای مناسب و خلاقانه هنری در قالب فیلم برگزار شد و 5200 اثر به این جشنواره راه یافت.

"جنبش کودکان برای کودکان"در این جشنواره با موضوع "حمایت ازحقوق کودکان آسیب دیده از تروریسم و منازعات مسلحانه" شرکت داشت که دانش آموزان آثاری را در جهت حمایت از حقوق کودکان آسیب‌دیده از افراط­‌گرایی و خشونت به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از دو تن از آنان به عنوان برگزیده آثار ارسالی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم یکی از کودکان آسیب دیده از تروریسم روایت چگونگی شهادت پدرش را بیان و دیگری بیانیه جنبش کودکان برای کودکان را قرائت کرد.

خانم زینب سبزعلی‌زاده فرزند شهید ترور در روایت خود اظهار داشت: هر فردی در دوران کودکی و نوجوانی‌اش قهرمانی دارد و قهرمان زندگی من پدرم بوده و خواهد بود که در روز 17 خرداد 1396 به شهادت رسید؛ درست مانند لاله‌ای که در خون خود غوطه‌ور شده باشد.

وی افزود: روزی که به محل کار پدرم رفتم فقط خون ریخته شده او را روی زمین دیدم و آن روز آرزو می‌کردم که ای کاش هیچ وقت قهرمان زندگی‌ام را از دست نمی‌دادم.

در ادامه مراسم خانم هدی‌بخت فرزند شهید ترور، ضمن عرض خیرمقدم به حضار و خانواده‌های معزز شهدا به نمایندگی از جنبش کودکان برای کودکان به قرائت بیانیه پرداخت.

در این بیانیه آمده است: جنبش کودکان برای کودکان ایده خانم لوسی اسمیت عضو فقید کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در اولین کنفرانس دفاع از حقوق کودکان در تهران بود که با پیگیری خانواده‌های کودکان آسیب دیده از تروریسم در سال 1393 آغاز به کار کرد.

این بیانیه می‌افزاید: شعار «عدالت برای کودکان قربانی ترور» به دنبال تقویت حفاظت از کودکان در مناقشات تروریستی و مسلحانه است که می‌خواهد با قدرت کودکان ریشه‌های افراط‌گری و خشونت را بخشکاند، چونکودکان بهترین سند برای نمایش خباثت تروریسم و حامیان آنها به افکار عمومی جهان هستند.

همچنین در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه عکسی از کودکان آسیب دیده از تروریسم با عنوان "نوای کودکان" برگزار شد. هدف جنبش کودکان برای کودکان از برگزاری این نمایشگاه دادخواهی برای کودکان قربانی ترور و آشنایی کودکان شرکت‌کننده در این مراسم با کودکان قربانی ترور در سراسر جهان و ترغیب هر چه بیشتر آنها به تولید و خلق آثاری در جهت دفاع از حقوق این کودکان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار