‌در گفت‌وگو با پانا:

ضیاء عربشاهی: به احترام بازیکنان ملی‌پوش در مراسم رونمایی شرکت کردم

تیم‌ ملی می‌تواند به مرحله حذفی برسد/ گل‌محمدی چیدمان بلد نیست/ اهل کولی‌دادن نیستم

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است آن‌هایی که به مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی دعوت شده بودند باید به احترام بازیکنان ملی‌پوش می‌رفتند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ضیاء عربشاهی: به احترام بازیکنان ملی‌پوش در مراسم رونمایی شرکت کردم

ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا درباره اینکه حضورش در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی باعث انتقاد اهالی فوتبال شده است، گفت: «شاید خیلی از پیشکسوتان و بازیکنان قدیمی به این مراسم دعوت‌شده بودند اما تنها چند نفر آمده بودند. شاید برخی به این دلیل که گرفتاری داشتند نیامدند اما بهتر بود به احترام بازیکنان ملی‌پوش می‌آمدند. آن‌ها نیاز داشتند تا با آمدن ما روحیه بگیرند. وظیفه داشتم به‌عنوان کسی که ۱۲ سال پیراهن تیم ملی را پوشیدم به این مراسم بروم. باید بقیه هم به این دعوت احترام می‌گذاشتند. ما ورزشی هستیم و نباید مسائل دیگر را قاطی کنیم. من هیچ چشم‌داشتی نداشتم و ندارم.»

وی افزود: «در یکی از برنامه‌های تلویزیونی هم گفتم؛ به جرات می‌توانم بگویم که تیم ملی توان و شایستگی رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی را دارد. الان فوتبال با زمان ما فرق دارد. خیلی از تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند و بازی‌ها با اختلاف نزدیک تمام می‌شود. قبلاً تیم‌های ملی برزیل، هلند، آرژانتین، فرانسه و ایتالیا حداقل ۴، ۵ ستاره داشتند اما الان این‌طور نیست و تیم بودن اهمیت دارد. بچه‌های ما در شرایط جسمانی و روحی روانی خیلی خوبی قرار دارند. اگر به خودشان اطمینان و باور داشته باشند، صعود به دور بعد دور از دسترس نیست. اصلاً من بلد نیستم انگیزشی حرف بزنم. این باور من است که واقعاً شرایط صعود داریم. بازی اول با انگلیس اگر امتیاز بگیریم، بدون‌شک انگیزه و اعتمادبه‌نفس ما بالاتر می‌رود. غیرت و انگیزه ما همیشه مقابل تیم‌های بزرگ و اسمی غیرقابل‌باور است.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «وقتی نزدیک جام جهانی می‌شوید، طبیعی است که بازیکنان از ساق‌های خود محافظت کنند. مصدومیت در این مقطع واقعاً آزاردهنده است و تمام آرزوی بازیکن از دست می‌رود. الان امید ابراهیمی بااینکه تجربه حضور در این رقابت‌ها را دارد، بازهم ناراحت است. بااین‌حال بازیکنان از لحاظ فنی ۱۰ تا ۱۵ درصد تفاوت فنی دارند. بقیه به اعتماد مربی برمی‌گردد. سعید صادقی با ۲۸ سال سن بهترین لیگ بود. آیا او در یک‌فصل به تیم سطح رسید؟ او همیشه خوب بوده اما دیده نشده است. مربی به او بها نداده است.»

ضیاء عربشاهی گفت: «نفراتی که تیم ملی ما دارد جزو بهترین‌ها هستند. شخصیت فنی و اخلاقی خوبی دارند. شک نکنید برای خوشحالی مردم از جان‌مایه می‌گذارند. همین مردم بودند که با تشویق‌هایشان مرا ضیاء عربشاهی کردند. آن‌ها با شایستگی به جام جهانی رسیدند و در این جام با تمام وجود دنبال موفقیت هستند.»

وی با اشاره به عملکرد پرسپولیس، تأکید کرد: «به نظرم بااین‌همه بازیکن، پرسپولیس باید بهتر نتیجه می‌گرفت. چیدمان یحیی ضعیف است و اصلاً بلد نیست. اگر این‌طور صریح انتقاد می‌کنم به‌خاطر این است که ۱۴ سال بازیکن این تیم بودم و تنها ۷ شکست داشتم. این تیم هم باید قشنگ بازی کند و هم نتیجه قاطع بگیرد. یک صفر بردن اصلاً حاشیه امنیت ندارد. دفاع کنارهای پرسپولیس اصلاً اضافه نمی‌شوند تا برتری عددی ایجاد کنند. اگر این حرف را می‌زنم چون صحبت فنی می‌کنم. مدرک پروفشنال دارم اما اگر تیم ندارم به این دلیل است که اهل کولی دادن نیستم. تیم بایستی فوتبال بازی کند. باید با ۲ مهاجم بازی کند. دیاباته و لوکادیا باید با هم بازی کنند. حتی عبدی و پاکدل هم کنار این‌ها می‌توانند باشند. مربی باید به بازیکنش ارزش و اعتمادبه‌نفس بدهد. عبدی در جام آسیا توانایی‌اش را نشان داده است. باید به امثال عمری بیشتر بها بدهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار