مدیر آموزش و پرورش رودهن در جمع معاونین و مربیان پرورشی رودهن :
مربیان پرورشی، کمیته برنامهریز تخصصی و پویای اقدامات تربیتی در مدارس هستند
رودهن(پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودهن در نشست هماندیشی با معاونین و مربیان پرورشی منطقه، آنان را کمیته برنامهریز فعال، پویا و خلاق و تخصصی تربیتی مدارس در راستای تربیت تمامساحتی دانشآموزان معرفی کرد، که تعهد کاری و علاقه شغلی زیادی را میطلبد.
جلسه کیفیتبخشی و هماندیشی معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش رودهن با حضور زهرا رستمی مدیر، مهدی حبیبی معاون پرورشی وتربیتبدنی، بهرام حسینینیا کارشناس حراست آموزش وپرورش رودهن در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
در ابتدای این جلسه پس از اینکه معاونین و مربیان به ارائه مسائل، چالشها، پیشنهادات و راهکارهای تربیتی و پرورشی در مدارس خود پرداختند، زهرا رستمی مدیر آموزش وپرورش رودهن گفت: شما مربیان ومعاونین پرورشی باید بدانید که در واقع گزیدهای از کلیه همکاران فرهنگی هستید، به جهت اهمیت کاری که انجام میدهید و در مسیری الهی و همسو با انبیا قدم برمیدارید که توام با بار تربیتی و پرورشی زیادی برای تربیت جامعه و نسلهای بعدی این جامعه است، بنابراین لازم است متوجه جایگاه خطیر و مهم خود و انتظارات زیادی که از شما در چارچوب شرح وظایفتان که مصوبه شورای انقلاب، وجود دارد، باشید.
چالشها و تهدیدهای مدارس را به فرصت تربیتی تبدیل کنید
وی در ادامه مطرح کرد: ملموس و واقعی و در مسیر تحقق اهداف کار کنید؛ تهدیدها و چالشهای موجود در مدارس را تبدیل به فرصت تربیتی کنید؛ میدان تربیتی در مدارس جایی برای بهانهجویی ندارد، بلکه شما مربیان پرورشی بقدری باید با دست پر و تخصص کار کنید که تبدیل به الگوی رفتاری و شخصیتی برای دانشآموزان شوید تا بتوانید دانشآموزان را با خود همراه و همدل کنید.
رستمی در بخشهایی از صحبتهایش اشاراتی به مقام معلم و خدشهدار شدن این مقام امروزه و در مقایسه با گذشته کرد و اذعان کرد: در حال حاضر ما در مدارس نیاز به جهاد تربیتی داریم چراکه تبانی فرهنگهای مختلف امروزه در کف مدرسه انجام میشود و این مربی و معاون پرورشی است که درگیر این جنبه فرهنگی و تربیتی میشود و فقط با تدبیر و درایت تخصصی ومهارتی میتواند مدیریت در اقدامات تربیتی را انجام دهد؛ قطعا در این مسیر تعامل مثبت و زیاد بین مدیر، کارکنان مدرسه و معاونین دیگر مدرسه با برنامههای پرورشی ضرورت داشته و از اهمیت زیادی برخوردار است.
تقویت تشکلهای دانشآموزی در مدارس و استفاده از ظرفیت آنها
مدیر آموزش وپرورش رودهن پیرامون مشکلات آموزش مجازی در میان دانشآموزان وحتی خانواده، مشکلات روانی مثل افسردگی فصلی در میان دانشآموزان دختر و اعتماد به نفس پایین پسران واعتیاد و غیره اشاراتی کرد و تصریح کرد: تقویت تشکلهای دانشآموزی مانند سازمان دانشآموزی و استفاده از ظرفیتهای آن مانند حضور یاور مربیان، توسعه فعالیتها و مسابقات ورزشی در مدارس، راهاندازی اردو موثر تربیتی با اهداف سازمان یافته شده در جهت تخلیه هیجانی دانشآموزان، افزایش آگاهی و به روز بودن مهارتها واطلاعاتمان که همراه با دانستههای دانشآموز باشیم و بسیار موارد دیگر از هزاران مواردی است که توسط معاونین و مربیان پرورشی باید پیگیری و اجرا شود.
مهارت سخنوری و عدممطالعه و شناخت از بزرگترین مشکلات مربیان است
وی در طی سخنان خود همچنین عنوان کرد: یکی از مهمترین ضعفهای مربیان و معاونین پرورشی مهارت سخنوری و تعامل کارآمد است که به وضوح آثار مخرب خود را در مدارس نشان میدهد و دیگری عدم شناخت به دلیل عدم مطالعه و کسب اطلاعات است؛ در صورتی که مربیان ما لازم است به دو مقوله جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب تسلط کامل داشته باشند و بدانند بر اساس فرمایشات رهبر ما موظف به ارزشگذاری به نسل نوجوان و جوان هستیم؛ در واقع باید به امیدآفرینی در مدارس بپردازیم و بجای جبههگیریهای نامتناسب و نابجا، به دانشآموز نزدیک شده و روابط صمیمانه برقرار کنیم، نباید به عنوان مثال از سیاست و شرایط جامعه فاصله بگیریم بلکه باید تخصص استدلالی و دانشی خود را، بالا ببریم و در مقابل دانشآموز، فعال، پویا و منطقی از خود واکنش نشان دهیم چرا که به عنوان مثال تربیت سیاسی یکی از ابعاد مهم تربیت تمام ساحتی در مدارس است.
رستمی در پایان ضمن تشکر از حضور مربیان ومعاونین پرورشی از آنها خواستار این مطلب شد و خاطرنشان کرد: در مدارس مسأله نماز و تربیت دینی را دنبال و پیگیری کنید، سعی کنید روح نیایش و دینداری را در میان دانشآموزان تقویت کرده و نگذارید معاندان با سیاستهای خود باعث شوند تزلزلی در دین باوری و هویت دانشآموزان ما ایجاد شود چرا که ما ملتی هستیم که پشتوانه ملی، فرهنگی و دینی بسیار قوی ای داریم که باید مدافع آن و اشاعه دهندهاش در مدارس باشیم.
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه