جایگزینی آبیاری قطره‌ای برای صرفه‌جویی در منابع آبی و خاکی

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل گفت صرفه‌جویی در منابع آبی و خاکی‌ و جایگزینیِ کشاورزی و دامپروریِ به‌روز ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۲۲۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
جایگزینی آبیاری قطره‌ای برای صرفه‌جویی در منابع آبی و خاکی

آیت‌الله سید‌حامد عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی پرداخت حق بیمه کشاورزی را در کمترین زمان ممکن خواستار شد و گفت: برای افزایش کیفیت و کمیتِ محصولات تولیدی و صرفه جویی در منابع آبی و خاکی، مسئله جایگزینیِ کشاورزی و دامپروریِ مدرن و پیاده سازی کامل آبیاری قطره‌ای بسیار بااهمیت است.

وی به صرفِ بیش از سه هزار میلیارد تومان هزینه برای تکمیل سد خداآفرین اشاره کرد و از وزیر جهاد کشاورزی خواست، برای بهره برداری از پایاب این سد و بهره مندی اهالی از برکات این طرح بزرگِ آبی، اقدامات لازم انجام شود.

سید جواد ساداتی نژاد ،وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست که در پایان برنامه سفر یک روزه وی به اردبیل برگزار شد برای رفعِ مشکلاتِ استان در حوزه مسئولیت‌های خود قول همکاری داد و گفت: اردبیل با داشتنِ شرایط جغرافیایی و آب و هوایی ویژه، از قطب‌های کشاورزی و دامپروری کشور به حساب می‌آید و از امسال برای حرکت به سمت کشاورزیِ قراردادی در کشور، در تلاش هستیم.

وی از خرید هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳ هزار میلیار تومان از کشاورزان در کشور، و صدور سند‌های زمین کشاورزی برای ۱۰ در صد اراضی خبر داد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با مشاهده بحران غذایی که امروز جهان را تهدید می‌کند کشاورزان و دامپروران همچون سربازان با اقتدار کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار