انجام سالانه ۱۸۰ طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت سالانه ۱۸۰ طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی این استان انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
انجام سالانه ۱۸۰ طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی اردبیل

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: جدیدترین یافته‌های علمی برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: استان اردبیل از توانمندی‌های منحصر به‌فرد در بخش کشاورزی برخوردار است، به طوری که مردمی‌ترین اقتصاد دنیا بخش کشاورزی و تولید است که از آن به عنوان پیشران و موتور محرکه سایر بخش‌ها یاد می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در استان اردبیل تولید چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، ۳۲ هزار تن گوشت قرمز و ۶۲ هزار تن گوشت سفید را شاهد هستیم، به گونه‌ای که در تولید ۱۰ نوع محصول کشاورزی جایگاه استان اردبیل بین یکم تا هفتم است.

نیکشاد با بیان اینکه ۳۳ درصد اشتغال با ۱۳۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از تمام ظرفیت‌ها برای توانمندسازی بخش کشاورزی استفاده کنیم، به گونه‌ای که استان اردبیل هم اکنون بیشترین کاربری اراضی را داشته و از مراتع درجه یک، ۲ و ۳ منحصر بفردی برخوردار است.

وی وضعیت صنایع تبدیلی را در استان تا ۲ میلیون تن متناسب با استاندارد ملی دانست و گفت: پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین با ۹۴ درصد پیشرفت و مجتمع گلخانه‌ای یک‌هزار و ۶۰۰ هکتاری پارس‌آباد با پیشرفت مناسب در حال اجراست که امیدواریم به سرعت شاهد تکمیل و راه‌اندازی آن‌ها باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: هم اکنون۳۵۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای برای تولید محصولات در فضای بسته در حال احداث است و در کنار این امر توسعه سامانه نوین آبیاری و همچنین اجرای طرح کاداستر را در اراضی استان با هدف یکپارچه‌سازی اراضی و افزایش ضریب مکانیزاسیون شاهد هستیم که نتایج آن ملموس و عینی است.

گفتنی است استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار