خواص سیب برای سلامتی قلب و جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون

تهران (پانا) - سیب خواص بسیاری دارد؛ از کمک به گوارش، جلوگیری از سنگ کیسه‌ صفرا، یبوست، اختلالات کبد، کم‌خونی گرفته تا دیابت، بیماری‌های قلبی، روماتیسم، اختلالات چشم، انواع سرطان و نقرس.

کد مطلب: ۱۳۲۲۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
خواص سیب برای سلامتی قلب و جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون

به گزارش جامعه 24، سیب که به رنگ قرمز، زرد و سبز یافت می‌شود و به صورت پخته، خردشده، له‌شده، منجمد و حتی خشک‌شده مصرف می‌شود، خواص بسیاری برای سلامتی، پوست و مو و زیبایی دارد.

هرچند شاید سلامتی قلب از فوایدی است که بیشتر درباره این میوه شنیده باشید، اما خواص این میوه خوشمزه و آب دار بسیار فراتر از این است؛ از کمک به گوارش، جلوگیری از سنگ کیسه‌ صفرا، یبوست، اختلالات کبد، کم‌خونی گرفته تا دیابت، بیماری‌های قلبی، روماتیسم، اختلالات چشم، انواع سرطان و نقرس از فواید سیب است.

سیب همچنین ضعف را برطرف کرده و از ابتلا به پارکینسون و آلزایمر جلوگیری می‌کند. کمک به سلامت دندان و پوست هم از فواید دیگر سیب است.

فیبر موجود در سیب کلسترول‌های مضر در بدن را از بین می‌برد و آنتی اکسیدان موجود در سیب که میزان آن در سیب قرمز بیشتر است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، ویتامین C موجود در آن نیز به عنوان تقویت کننده‌های ایمنی بالا به شمار می‌روند.

تاثیر سیب بر سلامتی قلب

سیب کلسترول مضر را کاهش می‌دهد و این می‌تواند در نهایت سلامتی را برای قلب شما به ارمغان بیاورد. خوردن روزانه یک سیب تا حد زیادی سلامت قلب را تضمین می‌کند. سیب با داشتن فلاونوئید‌هایی به نام کوئرستین که در پوست آن وجود دارد، می‌تواند میزان پروتئین واکنشی سی (CRP) را در رگ‌های خونی کاسته و التهاب این رگ‌ها را کاهش دهد. این پروتئین با التهابات موجود در سیستم قلبی- عروقی ارتباط مستقیم دارد و کاهش میزان آن، سلامت قلب را افزایش می‌دهد.

کاهش وزن با خوردن سیب

هر وقت اسم کاهش وزن را می‌شنویم بیشتر کلمه «نخوردن» را می‌شنویم، اما این بار می‌خواهیم بگوییم سیب «بخورید» تا لاغر شوید؛ چرا که فیبر موجود در سیب باعث سیری شما و در نتیجه کاهش وزن می‌شود. همچنین سیب سرعت سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و در نتیجه فرد دچار کاهش وزن می‌شود.

سلامتی دستگاه گوارش با مصرف سیب

سیب حاوی فیبر فراوان است و به همین دلیل نقش مهمی در هضم بهتر و سلامتی دستگاه گوارش ایفا می‌کند و یبوست را از بین می‌برد.

سیب و درمان کم‌خونی

سیب به دلیل دارا بودن آهن در درمان کم‌خونی مؤثر است. آهن، نقش مهمی در تولید گلبول‌های قرمز دارد؛ بنابراین می‌تواند برای درمان کم خونی بر روی این میوه بخشنده حساب باز کنید.

سیب و دیابت

سیب از نوسان قند خون جلوگیری و به کنترل دیابت کمک می‌کند و از بهترین میوه‌ها برای سلامتی کسانی است که دیابت یا مرض قند دارند.

جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون

ترکیبات موجود در سیب احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. اختلالات مغزی که منجر به آلزایمر می‌شود، با فعالیت رادیکال‌های آزاد در ارتباط است و سیب با ترکیباتی که دارد تا حدی این فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد. سیب میزان استیل‌کولین موجود در مغز را افزایش می‌دهد. استیل‌کولین با توانایی تمرکز، حل مسئله و حافظه در ارتباط است. در رابطه با بیماری پارکینسون، سیب از نابودی تدریجی سلول‌های ترشح‌کننده‌ دوپامین جلوگیری می‌کند. نابودی این سلول‌ها می‌تواند منجر به بروز پارکینسون شود.

تقویت استخوان با خوردن سیب

سیب همچنین در تقویت استخوان‌ها موثر است و در سلامتی آن‌ها نقش مهمی دارد. فلانوئید فلوریزین موجود در پوست سیب به جلوگیری از تحلیل استخوان‌ها در دوران یائسگی کمک می‌کند، زیرا با التهاب و رادیکال‌های آزاد که باعث تحلیل استخوان‌ها می‌شود، مبارزه می‌کند پس سعی کنید حتما سیب را با پوستش بخورید و این منبع غنی را دور نریزید.

سیب و زیبایی پوست

سیب میوه بسیار زیبایی است با پوستی شفاف و شاید به همین دلیل است که خوردن این میوه باعث می‌شود شما پوستی به زیبایی سیب داشته باشید.

خوردن سیب پوست شما را شفاف و نرم می‌کند، زیرا سیب دارای کلاژن است که نقش مهمی در زیبایی پوست ایفا می‌کند.

با گذاشتن یک برش نازک از سیب بر روی پوست، شما یک ماسک طبیعی آبرسان، لایه بردار و ضد چروک طبیعی ساخته‌اید. همچنین قرار دادن یک برش سیب در زیر چشم، تیرگی زیر چشم یا پف زیر چشم را کمتر کند.

خواص سیب برای رشد مو

بعد از برشمردن چند مورد از تاثیرات مصرف سیب بر روی پوست، به سراغ مو می‌رویم چرا که مصرف سیب، این میوه کم نظیر برای سلامتی مو نیز بسیار موثر است. مواد مغذی این میوه رشد مو را افزایش می‌دهد، بیوتین موجود در سیب، سبب رشد و ضخامت مو می‌شود. همچنین سیب به دلیل فیبر و آنتی اکسیدان و ویتامین، از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

صبح و شب با سیب

مواردی که در اینجا آورده شد، تنها بخشی از فواید این میوه بی نظیر است. سخن پایانی اینکه صبح تان را با سیب شروع کنید، زیرا خوردن سیب ناشتا، باعث کاهش حرارت و تب می‌شود و به رهایی از بیماری‌های قلب و خلاص شدن از کلسترول مضر و برخی انواع حساسیت ها، سرطان، دیابت، آسم، نقرس و بسیاری از بیماری‌های دیگر کمک می‌کند.

قبل از خواب هم سیب بخورید چرا که سیب منبعی خوبی از ویتامین C، ویتامین B۶ و پتاسیم است و کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید. ویتامین C در کاهش فشار خون بالا و قند خون موثر است و تنفس را بهبود می‌بخشد به طوری که به آرامش و نفس کشیدن درست در زمان خواب کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار