رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در جمع معاونین پرورشی استان‌ها تشریح کرد؛

برگزاری پویش کتابخوانی ملی «هیس‌طوری!»

تهران (پانا) - رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌ها، پویش کتابخوانی ملی هیس‌طوری را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پویش کتابخوانی ملی «هیس‌طوری!»

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی جانباز در نشست روز اول گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و‌ پرورش استان ها که روز یکشنبه در تهران آغاز به کار کرد، گفت: در حوزه جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مهم ترین مسائل، شناخت تاریخ است و برای شناختن گام دوم باید گام اول را خوب بشناسیم.

وی افزود: برای بررسی مساله جهاد تبیین، تاریخ شناسی برای مخاطبان مهم است و استقلال کشور و حفظ مختصات جغرافیایی مرزی اهمیت دارد لذا مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دیدارهای عمومی و خصوصی بر مساله مطالعه تاریخ، تمرکز ویژه دارند.

جانباز گفت: در این راستا مجموعه کتابی تولید شده است که از بین آنان رهبری ۱۵ جلد کتاب «سرگذشت استعمار» را مطالعه و تحسین کرده اند. ایشان در دیدار با نخبگان نیز کتاب سرگذشت استعمار را معرفی و توصیه کرده اند.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان اعلام کرد: در این مسیر با همراهی صمیمانه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، پویش کتابخوانی را حول محور این کتاب برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما برای شرکت در این پویش ۳ میلیون نفر است اضافه کرد: این پویش تحت عنوان «هیس طوری» است که کل فرایند کتاب در ۳ گام داستان بازی، طومار نقالی و کمیک شدن کتاب طراحی شده است.

جانباز این را هم گفت که برای کسانی که ۱۵ جلد کتاب را مطالعه و در مراحل مسابقه شرکت کنند، جوایزی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومنی در نظر داریم، اما هر آنکس که در این پویش شرکت کند نیز برنده است.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان در پایان خواستار همکاری همه نهادها و مسوولان شد و گفت سریال و انیمیشن و دیگر محصولات فرهنگی این پویش نیز در دست تهیه است تا به دانش آموزان همه شهرها و روستاها و حتی خارج از کشور نیز برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار