پژوهش‌‌سراهای دانش‌آموزی‌‌ برنامۀ علمی پژوهشی در مدارس اجرا می‌کنند

بوشهر(پانا) - ‌سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری برنامۀ علمی پژوهشی در مدارس استان توسط پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به‌مناسبت هفته پژوهش و با هدف شناسایی و پرورش دانش‌آموز خلاق و پژوهنده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌‌سراهای دانش‌آموزی‌‌ برنامۀ علمی پژوهشی در مدارس اجرا می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی اکبر بازیار در نشست تخصصی کمیتۀ علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش آموزی استان در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید خوشبخت اظهار کرد: ایجاد تحول در پژوهش سراها نیازمند کارآمدی و همت بلند مدیران جهادی در اجرای صحیح برنامه و فعالیت های سالانه پژوهش‌سراها است.

وی تاکید کرد: خودباوری، ایجاد امید و انگیزۀ قوی در میان مدیران و کارکنان پژوهش‌سراهای دانش آموزی باید بیشتر از این تقویت شود.

بازیار اظهار کرد : با توجه به اینکه تحقیق و پژوهش به عنوان شریان حیاتی تعلیم و تربیت در همه جوامع محسوب می‌شود، فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به منظور تشویق، ترغیب و گرایش دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های علمی- پژوهشی باید به صورت ویژه تقویت شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به رسالت اصلی پژوهش‌سراها ضروری است هر یک از این مراکز در هفتۀ پژوهش یک برنامه مطلوب علمی- پژوهشی برای دانش آموزان مدراس استان برگزار کنند.

وی با تاکید بر نقش کلیدی اعضای کمیته علمی- پژوهشی، یادآور شد: با توجه صدور مجوز قطب‌های استانی در 11 محور علمی و پژوهشی و آغاز فعالیت قطب‌ها در سطح استان لازم است هر یک از اعضای کمیته به صورت میدانی و مستمر بازدید و رصد کرده و گزارش فعالیت‌ها را به دبیرخانه کمیتۀ استان ارسال کنند.

بازیار با بیان اینکه تجهیز آزمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی پژوهش سراهای دانش آموزی استان از اولویت‌های معاونت آموزش متوسطه است، عنوان کرد: توجه بیشتر به زیر ساخت‌ها، امکانات، تامین نیروی انسانی تخصصی محورهای علمی مختلف و همچنین اختصاص فضای فیزیکی مستقل برای همۀ پژوهش‌سراهای دانش آموزی ضروری است.

وی در پایان با تاکید بر تشکیل و تداوم ماهانه نشست اعضا، یادآور شد: مدیران پژوهش‌سراها باید ضمن ارتباط قوی با مدیران و کارکنان مدارس، به منظور تشویق و جذب حداکثری دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها به عنوان اعضای عادی، فعال و حرفه‌ای آنان را با فعالیت‌های پژوهشی این مراکز آشنا کنند و برای دانش‌آموزان عضو، گواهی و امتیازاتی در نظر بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار