افتتاح کلاس درس تربیت‌بدنی در شهرستان دشتی

بوشهر (پانا) - با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر، کلاس درس تربیت‌بدنی آموزشگاه زنده‌یاد زارعی در شهرستان دشتی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کلاس درس  تربیت‌بدنی در شهرستان دشتی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: امروزه، کم تحرکی ناشی از زندگی ماشینی زمینه ساز بروز برخی از ناهنجاری‌های عضلانی اسکلتی، اضافه وزن و کاهش حجم تنفسی در دانش‌آموزان شده است.

وی افزود: چاقی به ویژه در کودکان یکی از دلایل مهم و شایع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی است که علاوه بر تهدید سلامت عمومی دانش‌آموزان، هزینه های درمانی گزافی را بر جامعه تحمیل می کند.

عباسیان خاطرنشان کرد: توجه به تربیت بدنی و آموزش شیوه زندگی سالم به عنوان عامل پیشگیری، نه تنها هزینه های درمان را کاهش می دهد، بلکه از پیدایش ناهنجاری های عضلانی اسکلتی نیز جلوگیری به عمل می آورد. از طرفی دیگر، با استناد به یافته های پژوهشی و ارتباط مثبت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با فعالیت های جسمانی، ضرورت توجه به تربیت بدنی مدارس اهمیت دوچندانی یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اضافه کرد: کلاس‌های درس تربیت بدنی در قالب شهید سلیملنی و با اعتبار یک میلیارد ریال در مدارس ابتدایی راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان گفت: رایزنی برای جذب اعتبار بیشتر، جهت افزایش کلاس درس تربیت بدنی در سال تحصیلی جدید در برنامه کار این معاونت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار