فرماندار خدابنده:

ذائقه و مطالبه تقسیمات کشوری خدابنده به‌سمت فرمانداری ویژه است

زنجان (پانا) - فرماندار خدابنده گفت ذائقه و مطالبه تقسیمات کشوری این شهرستان به‌سمت تشکیل فرمانداری ویژه، تغییر پیدا کرده و از مسئولان انتظار می‌رود این موضوع را با نظر مساعد بررسی کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ذائقه و مطالبه تقسیمات کشوری خدابنده به‌سمت فرمانداری ویژه است

جواد تاراسی در حاشیه جلسه‌ای در استانداری زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالبات تقسیمات کشوری در مناطق مختلف کشور به‌ویژه اگر تبدیل به بخش باشد، مستلزم هزینه برای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ادارات، تجهیز ادارات و همچنین تامین نیروی انسانی در آن منطقه از جمله این هزینه‌ها است که هم هزینه‌بر و هم انرژی بر است.

تاراسی با بیان اینکه ذائقه تقسیمات کشوری در شهرستان خدابنده متحول شده است، ابراز کرد: ذائقه مطالبات تقسیمات کشوری در خدابنده به سمت فرمانداری ویژه، تغییر پیدا کرده که اتفاقا مطالبه صحیح و خوبی است.

وی تصریح کرد: مطالبه تبدیل فرمانداری خدابنده به فرمانداری ویژه هم پُرفایده و هم کم‌ضرر و حتی بی‌ضرر است و مستلزم هیچگونه هزینه‌ای برای کشور نیست.

فرماندار خدابنده با اشاره به مزیت‌های تبدیل شهرستان به فرمانداری ویژه گفت: این کار در اولویت برنامه‌های دولت‌های تحول‌گرا نیز وجود دارد و مزیت تبدیل به فرمانداری ویژه این است که تفویض اختیارات در آن منطقه بیشتر شده و مشابه کمیسیون‌ها و کارگروه‌های استانی در همان شهرستان نیز تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: در این صورت، بروکراسی اداری کاهش می‌باید و این امر برای توسعه شهرستان هم خیلی خوب است و باید از تغییرات پرهزینه به کم‌هزینه استقبال کنیم.

تاراسی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه اظهار کرد: بررسی و پیشنهادات لازم ارائه شده و تبدیل فرمانداری خدابنده به فرمانداری ویژه در سفر اخیر وزیر کشور به زنجان نیز مطرح شد و ایشان هم قبول کردند که با نظر مساعد در وزارت کشور بررسی کنند.

وی در خصوص نظر مدیریت ارشد استان خحاطرنشان کرد: مشکلی وجود ندارد و موافق هستند و فقط مقداری با ضوابط باید تطبیق داده شود.

فرماندار خدابنده گفت: انتظار و خواهش ما از مسئولان این است که این موضوع بررسی شود و اقدامی که در برخی شهرستان‌هایکشور انجام شده در استان زنجان هم تکرار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار