قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی در گفت‌گو با پانا:

رد پای آمریکا در تمام جریانات کشور واضح و آشکار است

زنجان (پانا) _ قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور با اشاره به وقایع مهم 13 آبان در طول تاریخ انقلاب اسلامی گفت رد پای آمریکا و دخالت‌های عوامل آن در تمام این جریانات، واضح است.

کد مطلب: ۱۳۲۱۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رد پای آمریکا در تمام جریانات کشور واضح و آشکار است

حسین عبادتی امروز در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان در زنجان به خبرنگار پانا اظهار کرد: 13 آبان هر سال یادآور چند واقعه تاریخی است که وجه مشترک همه این وقایع، دشمنی‌ورزی‌های نظام سلطه با ملت غیور ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: رد پای آمریکا و دخالت‌های عوامل آن چه در جریان تبعید رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و چه در به شهادت رساندن دانش‌آموزان انقلابی در سال 57 واضح است.

عبادتی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 و انتشار اسناد محرمانه سفارت آمریکا مُهر تایید محکمی بر این ادعاست، افزود: هرچند دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران در این چند واقعه خلاصه نمی‌شود و آمریکا جنایت‌های متعددی علیه ملت ایران انجام داده است.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور ابراز کرد: کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مردمی مصدق و در نتیچه چپاول سرمایه‌های ملی ایران، حمله به دانشگاه تهران در 16 آذر و به شهادت رساندن دانشجویان ایرانی، کودتاهای متعدد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و واقعه طبس، تحریک رژیم بعث عراق برای تحمیل جنگ 8 ساله به مردم ایران که در نتیجه آن حدود 200 هزار نفر شهید و صدها هزار نفر جانباز شدند و حدود هزار میلیارد دلار خسارت به کشور عزیزمان وارد شد، بخشی از جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران اسلامی است.

وی گفت: حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری و به شهادت رساندن صدها نفر از مردم بی‌گناه نیز در پرونده شوم شیطان بزرگ ثبت شده و هیچ‌گاه از خاطر مردم ما نخواهد رفت و تازه این‌ها برخی از این کارنامه سیاه اوست.

عبادتی خاطرنشان کرد: از دانش‌آموزان عزیزم میهنم استدعا دارم تاریخ معاصر کشور خود را به دقت بخوانند و اجازه ندهند غرب‌گرایان با دروغ و فریب، تاریخ را برایشان وارونه سازند و جای شهید و جلاد را عوض کنند.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور بیان کرد: هفته دانش‌آموز فرصت خوبی برای تعمیق فرهنگ استکبارستیزی و ترویج روحیه خودباوری است تا با مسلح شدن به سلاح علم و ایمان به سوی تحقق تمدن نوین ایرانی اسلامی‌مان گام برداریم.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان عزیز امروز در کنار اقشار مختلف ملت غیور ایران اسلامی با حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی 13 آبان، مُشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان وارد کرده و غیرت، عظمت و جاودانگی انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان نشان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار