معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:
توانمندسازی مدیران، سبب ارتقا و کیفیتبخشی نظام تعلیم و تربیت در مدارس است
شهرری (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، توانمندسازی مدیران مدارس را عامل موثر در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت دانست و آن را گامی مثبت در راستای کیفیتبخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی برشمرد.
رحمتالله قاسمیپور، معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در خصوص اهمیت برگزاری جلسات توانمندسازی مدیران، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «مدرسه به عنوان زیربناییترین نهاد آموزشی، تربیتی و اجتماعی دانشآموزان، اصلیترین رکن نظام تعلیم و تربیت را تشکیل میدهد؛ از این رو مدارس برای اینکه بتوانند دانشآموزان را در ابعاد علمی، آموزشی، اجتماعی، دینی و اخلاقی به مطلوبترین نحو پرورش دهند تا به واسطه آن بتوانند زمینهساز کشف استعدادهای دانشآموزان شوند، نیازمند برخورداری از مدیریت شایسته هستند.»
وی افزود: «وجود مدیریت اثربخش در مدارس سبب تحقق یافتن اهداف نظام تعلیم و تربیت میشود؛ از این رو قرارگیری مدیرانی با انگیزه و کارآمد در مدارس، سبب ارتقای سیستم آموزش و پرورش شده و آن را به قلههای ترقی پیوند میدهد؛ زین سبب برای اینکه بتوان مدارس را محیطی رشد دهنده، پویا و زمینهساز پرورش استعدادها خدادادی دانشآموزان ساخت، نیازمند برگزاری دورههای توانمندسازی مدیران در آموزش و پرورش هستیم.»
قاسمیپور، هدف از برگزاری جلسات توانمندسازی مدیران را، کیفیتبخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی دانست و تصریح کرد: «جلسات توانمندسازی مدیران مدارس میتواند گامی موثر در راستای کیفیتبخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مدارس کشور باشد؛ از این رو دوره توانمندسازی مدیران مدارس به همت اداره مشاوره، تربیتبدنی و آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، همزمان با فرارسیدن هفته گرامیداشت سلامتروان کلید خورده و در مناطق به صورت دورهای برگزار میشود.»
وی ارتقای مهارتهای مدیران دوره اول متوسطه در راهبری مدارس در دوران پساکرونا را از دیگر اهداف این جلسات دانست و اذعان کرد: «دوره توانمندسازی مدیران مدارس متوسطه اول با میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، به ارائه اطلاعات مربوطه به مدیران مدارس نواحی یک و دو شهرری میپردازد.»
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: «عنوان این دوره ضمن خدمت «جامعهشناسی آموزش و پرورش» است که در راستای آن مدیران مدارس، طی سه جلسه، در مورد ویژگیهای تحولی دوران نوجوانی، نشانه شناسی رفتار دانشآموزان در مدارس در دوران پساکرونا، ویژگیهای ارتباط موثر در دنیای حقیقی و پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی آموزش میبینند؛ همچنین در همین راستا راهکارهای لازم برای مدیریت بروز مشکلات رفتاری دانشآموزان در مدارس توسط وجیهه حامدی سرگروه آموزشی مشاوران اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران به مدیران مدارس ارائه شد.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه