رئیس نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش:

تحول صرفاً نباید از جنس تغییر باشد

شهریار (پانا) - رئیس نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش در جمع روسای مناطق ۲۱ گانه شهرستان های استان تهران در شهریار گفت نهضت سواد آموزی بخشی از وزارت آموزش و پرورش است و یکی از مسائل مهم در آن موضوع تحول است که این تحول صرفاً نباید از جنس تغییر باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تحول صرفاً نباید از جنس تغییر باشد

علیرضا عبدی، معاون سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نهضت سواد آموزی جزئی از وزارت آموزش و پرورش است، که یکی از مسائل مهم در آن موضوع تحول است که این تحول طبیعتاً صرفاً نباید از جنس تغییر باشد. در بررسی مسأله نهضت در شورای عالی مصوبه ای مطرح شد که تاکید دارد تا نهضت به مسیر و مأموریت خود ادامه دهد؛ اما شکل و روند کار باید دچار تغییر شود که گروه های مختلف دانش بنیان، روی این مسأله تغییر و تحول در نهضت در حال بررسی هستند و ادغام نهضت با بخش های مختلف شایعه ای بیش نیست و اثری به جز کاهش توان نهضت ندارد.

عبدی ادامه داد: مسأله بعدی در نهضت در رابطه با آموزش دهنده‌های نهضت است؛ برش اجرایی در سال‌های اخیر به این صورت است که با تمام آموزش دهنده های فعال همکاری خواهیم داشت. کلاس گذاری در سال جدید باید تمام وقت باشد که تعریف کلاس تمام وقت در سامانه تماماً مشخص است و یک ضریب قبولی تعیین می شود که حتماً باید آموزش دهنده به حد نصاب این ضریب قبولی برسد و برگزاری تنها کلاس ملاک نیست.

رئیس نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با استخدام آموزش دهندگان ممانعت های قانونی از طریق آزمون های داخلی است. کمیسیون اجتماعی و کمیسیون آموزش بیشتر در پی استخدامی آموزش دهندگان از طریق ماده ۲۸ است و به پاس زحماتی که آموزش دهندگان در این سالها کشیده اند، دو طرح در مجلس مطرح شده است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد. در طرح اول آموزش دهندگان به اندازه سال‌هایی که در نهضت فعالیت کردند ۱٫۱ به ضریب آزمون آنها اضافه می شود و در طرح دوم به اندازه سال‌هایی که فعالیت در آموزش و پرورش داشتند از سقف سنی آنها کم می شود.

وی در رابطه با انضباط مالی در سال جدید تصریح کرد: برای هر استانی که با انضباط مالی کار کند تلاش شبانه روزی خواهیم کرد که سریعاً مطالباتش را پاسخگو باشیم؛ ولی استانی که انضباط مالی ندارد و نظارت هایی که باید اتفاق بیفتد انجام ندهد هیچ بودجه ای به آن استان تخصیص نخواهد داده شد.

عبدی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید یک نظام انسجام یافته نظارتی و کلاس گذاری تعریف می شود که بخشنامه جدید به زودی ابلاغ می‌شود. سامانه با یک ادبیات جدید وارد میشود، هر منطقه یک کد می گیرد و تبدیل به یک مدرسه مجازی می گردد که در آن آموزش دهنده کلاس گذاری مشخص میکند؛ فراگیران را ثبت نام می‌کند که محل کلاس و ساعتهای تشکیل کلاس دقیقاً مشخص است.

خبرنگار: علی عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار