معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌‌آموزان باید پاسخ سوالات خود را در دیدارهای رودررو دریافت کنند

شهریار (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش آماده است از ظرفیت تمامی نهادها برای امور تربیتی و آموزشی استفاده کند.

کد مطلب: ۱۳۲۰۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌‌آموزان باید پاسخ سوالات خود را در دیدارهای رودررو دریافت کنند

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع روسای ۲۱ گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: علت بروز آسیب‌های اجتماعی در برخی دانش‌آموزان مربوط به یک یا دو سال اخیر نیست، بلکه مربوط به ١٠ و یا ١٢ سال گذشته است و برای دانش‌آموزانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شدند باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای رفع آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان باید اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت انجام گیرد؛ اقدامات کوتاه مدت شامل ایجاد آرامش و قطع چرخه ناآرامی و خشونت و تبدیل تهدیدها و چالش‌ها به فرصت‌ها است و اقدامات بلندمدت نیز باید دارای یک وحدت رویه کلی باشد که همه از آن تبعیت کنند.

باقرزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش آماده است از ظرفیت تمامی ارگان‌ها برای آموزش استفاده کند؛ به طور مثال برای پزشکانی که آمادگی دارند در امر آموزش کمک کنند فضا و فرصت را در مدارس برای آنها فراهم خواهیم کرد.

این مقام مسؤل در وزارت آموزش و پرورش افزود: لازم است از ظرفیت‌ها و امکانات اردویی برای پرورش و آموزش بویژه برای گفت‌‌وگوهای دانش‌آموزی استفاده شود تا دانش‌آموزان جواب سوالات خود را در دیدار های رودررو دریافت کنند.

باقرزاده با اشاره به ضرورت توجه به دانش‌آموزان دارای آسیب‌های اجتماعی گفت: در ابتدا باید از ساز و کارهای موجود برای شناسایی دانش آموزان دارای فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی استفاده شود، سپس یک پروتکل فوریت‌های اجتماعی برای مدرسه تهیه و تیم فوریت‌های فرهنگی اجتماعی در هر استان تشکیل شود و به مد ارس خاص اعزام گردد. همچنین لازم است مدیریت واحد برای حضور افراد و اشخاص با محوریت معاونت فرهنگی و پرورشی و جلوگیری از کنکاش و نظارت های غیرضروری محقق شود. نکته دیگر این است که به کا ر‌گیری دانش‌آموزان توانمند به عنوان سخنران در برنامه‌های مدارس مدنظر باشد.

باقرزاده با اشاره به خوراک فرهنگی دانش‌آموزان بیان کرد: خوراک فرهنگی دانش‌آموزان عبارتند از بازی‌های رایانه‌ای، فضای مجازی، انیمیشن و فیلم، کتاب، گروه هم سالان، خانواده و در نهایت آموزش و پرورش؛ بر این اساس اصلا مناسب نیست که ما در رده آخر این فهرست باشیم و جایگاه آموزش و پرورش باید در این مجموعه ارتقا باید.

وی در پایان اظهار داشت: باید در هر شهر یک کانون فرهنگی اختصاصی برای دختران و یک کانون فرهنگی اختصاصی برای پسران داشته باشیم تا دانش آموزان بتوانند در فضای آرام و بدون تنش، کارهای فرهنگی خود را انجام دهند.

* خبرنگار: علی عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار