ماجرای ربایش پدر علم ژنتیک ایران

تهران (پانا) - رئیس پلیس تهران ماجرای ربایش دکتر داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای ربایش پدر علم ژنتیک ایران

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جریان اعلام خبر دستگیری عاملان شهادت آرمان علی‌وردی درباره ربایش دکتر فرهود پدر علم ژنتیک ایران گفت: وی پس از ۴۸ ساعت به مطب خود برگشت اما ما با پیگیری خود عوامل این ربایش که طلب 8 میلیارد تومان پول از وی کرده بودند را دستگیر کردیم.

رئیس پلیس تهران تاکید کرد: با افرادی که امنیت جامعه را به خطر بیندازند، برخورد خواهیم کرد.

پروفسور داریوش فرهود هشت آبان، در محل کار خود حاضر نشد. در پی این موضوع خبری مبنی بر مفقودشدن پدر علم ژنتیک ایران منتشر شد.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران نیز درخصوص جزئیات پرونده ربایش دکتر فرهود گفت: افرادی که اقدام به ربودن پروفسور فرهود کردند، از قبل شناختی از وی داشتند و جلوی در منزل وی پروفسور را ربودند. ربایندگان پروفسور فرهود را ۲۶ ساعت نگه داشتند که این اقدام آنان به منزله حبس غیرقانونی است و این مورد برای این افراد ثبت شده‌است. همچنین آن‌ها قصد داشتند تا از پروفسور اخاذی کنند و از وی هشت میلیارد تومان پول طلب کردند که سپس این مبلغ به چهار میلیارد تومان تقلیل یافت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: این افراد تاییدیه پول را از پروفسور گرفتند و شب گذشته پیش از اینکه مبلغ را دریافت کنند دستگیر و به اقدامات خود معترف شدند. پروفسور فرهود اقدامات شایسته و خدمات زیادی برای کشور ارائه کرده و ما در پلیس آگاهی وظیفه داشتیم این موضوع را به سرعت پیگیری و سلامت و امنیت وی را تامین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار