انجام بیش از ۲۳هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای اردبیل گفت ۲۳ هزار و۸۷۲ خودروی سنگین و نیمه سنگین در ۷ ماهه گذشته به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کرده اند.

کد مطلب: ۱۳۲۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از ۲۳هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل

رضا شیرین‌زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد ۲۰ هزار و ۹۲۴ خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و همچنین ۲هزار و ۹۴۸ خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده اند.

وی در جریان بازدید از مرکز معاینه فنی در شهرستان اردبیل با بیان اینکه ۱۸ هزارو ۵۰۴ خودرو در معاینات فنی اولیه و ۲ هزارو ۴۲۰ خودرو نیز در معاینات فنی بعد از اصلاح عیوب خودرو قبول شده اند، افزود: افزایش ۱۲ درصدی را در مرحله دوم قبولی‌ها داریم.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در ۷ ماهه امسال از افزایش ۳ درصدی در کل خودرو‌های قبولی در انجام فرآیند معاینه فنی خبر داد و گفت: در مراجعه خودرو‌ها به مراکز معاینه فنی نیز افزایش ۲درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۲۳ هزار خودرو بود شاهد هستیم.

شیرین زاده با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام نمایند، گفت: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو‌ها و افزایش ایمنی تردد خودرو‌ها است.

وی فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان اردبیل و ۱ مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان مدت اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادر شده را برای خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین با عمر ۱۰ سال برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودرو‌های با عمر بالای ده سال برابر ۳ ماه است.

شیرین زاده تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار