رشد 10 هزار واحدی شاخص کل در معاملات امروز بازار سرمایه

تهران (پانا) ‌- شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۱۰ آبان‌‌) با ۱۰ هزار و ۶۲۸ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۱۹۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد 10 هزار واحدی شاخص کل در معاملات امروز بازار سرمایه

شاخص هم‌وزن با چهار ‌هزار و ۲۴۳ واحد افزایش به ۳۶۵ هزار و ۶۰ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۵۳۳ واحد رشد به ۲۱۷ هزار و ۹۵۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هشت هزار و ۶۲۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۸ هزار و ۸۱۳ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۴۱۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۴۵۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۸۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۸۶۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۸۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۶۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدشیر (وغدیر) با ۴۲۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۳۸۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۴۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۱ واحد، تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) با ۲۱ واحد و سازه پویش (خپویش) با ۱۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و صنعت غذایی کورش (غکورش) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۴۲ میلیون و ۶۶۴ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۱ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۸۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۶ هزار و ۶۹۲ نوبت بود.

پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، صنعتی مینو (غصینو) و پویا زرکان آق دره (فزر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و سوژمیران (فسوژ) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار