گفت‌وگوی پانا با حسین عبادتی درباره جزئیات برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی برای هفته نوجوان و روز دانش‌آموز؛

اعضای سازمان دانش‌آموزی متحد و یکصدا در مسیر استکبارستیزی

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی به تشریح جزئیات برنامه‌های این سازمان برای هفته نوجوان و گرامیداشت روز 13 آبان پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۱۹۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضای سازمان دانش‌آموزی متحد و یکصدا در مسیر استکبارستیزی

سازمان دانش‌آموزی کشور به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز برنامه‌های متعددی را برای اجرا در نظر دارد از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری پویش "مهر همکلاسی"، اجرای برنامه ویژه در مدارس دارای دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی، برنامه "همکلاسی شهید"، برپایی غرفه سازمان دانش‌آموزی در مسیر راهپیمایی، برپایی کرسی آزاداندیشی (مرگ بر آمریکا)، اجرای صبحگاه مشترک با تشکل‌های دانش‌آموزی دیگر، پویش "نماد وطن"، برنامه نوای انقلاب، پویش "قطره دریاست" و اجرای سرود رفیق شهیدم در 200 مدرسه دخترانه و پسرانه اشاره داشت.

حسین عبادتی قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در تشریح برخی از برنامه‌های این سازمان به پانا گفت: «روز چهارشنبه 11 آبان‌ماه مراسمی در مدارس دارای دانش‌آموزان عضو سازمان دانش آموزی با به صدا درآمدن زنگ استکبارستیزی از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد. همچنین اجرای مراسم حاملان قرآن و آیین برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور تمامی دانش‌آموزان عضو، معرفی دانش‌آموزان شهید منطقه، شهرستان و یا همان محلی که مدرسه در آن وجود دارد را خواهیم داشت. در ادامه یکی از دانش آموزان عضو سازمان پیرامون روز ۱۳ آبان برای دانش‌آموزان سخنرانی خواهد کرد و پس از آن اجرای سرود و معرفی دانش‌آموزان نمونه در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و علمی را در دستور کار داریم. اجرای نمایش‌های دانش‌آموزی با موضوع استکبارستیزی در قالب طنز نیز از دیگر مواردی است که در این برنامه ویژه برگزار خواهد شد.»

وی در خصوص پویش "مهر همکلاسی" یادآور شد: «این پویش از هشتم آبان‌ و همزمان با آغاز هفته نوجوان در همه مدارسی که دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند آغاز شده است و تا روز یازدهم آبان ادامه خواهد داشت. برگزاری این پویش با هدف شناسایی دانش‌آموزان نیازمند در مدارس، جمع‌آوری کمک‌ها و هدایای نفدی و غیرنقدی دانش‌آموزان به هم‌کلاسی‌های خود و تقسیم هدایا بین دانش‌آموزان نیازمند و کم‌برخوردار درون مدرسه است.»

برنامه همکلاسی شهید

عبادتی ادامه داد: «برنامه همکلاسی شهید دیگر برنامه سازمان دانش‌آموزی برای بزرگداشت هفته نوجوانان و یوم‌الله 13 آبان است. این برنامه از روز هشتم آبان آغاز شده و تا روز سیزدهم آبان ادامه خواهد داشت. دانش‌آموزان در قالب این برنامه با حضور در کنار مزار شهدای دانش آموز اقدام به غبارروبی و اهدای گل به مزار شریف شهیدان دانش‌آموز خواهند کرد، همچنین از خانواده معزز شهدا بر سر مزار شهیدان دانش‌آموز تجلیل به عمل آمده و قسمتی از ویژگی‌های شخصیتی شهید نیز توسط دانش‌آموزان بیان خواهد شد. اجرای سرود، نصب پرچم همکلاسی شهید روی مزار شهدا و نامگذاری کلاس‌های درس با نام شهدای دانش‌آموز در مدارس از جمله اهداف این برنامه خواهد بود.»

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی در ادامه به جزئیات برپایی غرفه‌های سازمان دانش‌آموزی در مسیر راهپیمایی روز 13 آبان پرداخت و خاطرنشان کرد: «غرفه های سازمان دانش آموزی روز ۱۳ آبان ماه در مسیر راهپیمایی و یا محل استقرار دانش‌آموزان برپا خواهد شد. بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و مرور جنایات آمریکا در کشور، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، اجرای برنامه نوای انقلاب با موضوع استکبار ستیزی، برگزاری برنامه‌های سرگرم کننده و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، معرفی کتاب‌هایی با موضوع استکبارستیزی و اهدای جزوات و بروشور با محوریت بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره آمریکا و استکبارستیزی از جمله برنامه‌هایی است که در غرفه سازمان دانش‌آموزی به آنها پرداخته خواهد شد.»

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

عبادتی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی (مرگ بر آمریکا) نیز تصریح کرد: «کرسی‌های آزاداندیشی از هشتم آبان فعالیت خود را آغاز کردند و تا روز سیزدهم آبان به فعالیت خود ادامه خواهند داد و در همه مدارس دارای دانش‌آموزان عضو سازمان دانش آموزی برپا شده است. در این برنامه تلاوت قرآن کریم، اهدای پرچم ایران و پخش سرود ملی، حضور سخنران ویژه و مطلع به مسائل روز، پخش مستند "تحقیر شیطان" در مدرسه، نمایشگاه تصویری با نگاهی بر اسناد ظلم‌های آمریکا در کشورهای منطقه با عنوان "چرا مرگ بر آمریکا؟" و برنامه کرسی آزاد اندیشی در مدارس با موضوع "چرا مرگ بر آمریکا؟" را در دستور کار قرار داده‌ایم.»

صبحگاه مشترک با تشکل‌های دانش‌آموزی

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی در رابطه با برگزاری صبحگاه مشترک با تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، شورای مدرسه و هلال احمر یادآورد شد: «از روز هشتم آبان‌ماه لغایت ۱۱ آبان ماه، همه مدارس دارای گروه‌های عضو سازمان دانش آموزی به صورت مشترک، صبحگاه خود را با تشکل‌های دانش‌آموزی دیگر برگزار خواهند کرد. در این برنامه مراسم حاملان قرآن توسط سازمان دانش آموزی، قرائت قرآن کریم توسط انجمن اسلامی و مراسم برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزار خواهد شد. همچنین قسمتی از وصیت‌نامه یکی از شهدای دانش آموز قارئت خواهد شد.»

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که پویش "نماد وطن" از جمله دیگر برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی برای بزرگداشت روز ۱۳ آبان است خاظرنشان کرد: «این پویش نیز در تمامی مدارس دارای گروه‌های عضو سازمان دانش‌آموزی برگزار خواهد شد و نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در منازل، عکاسی خانوادگی با پرچم مقدس ایران اسلامی، عکس سلفی دانش‌آموز با پرچم و تهیه کلیپ اجرای دکلمه با پس‌زمینه پرچم مقدس ایران اسلامی توسط دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های این پویش است. دانش‌آموزان عزیز با بارگذاری تصاویر خود در کانال جشنواره‌های سازمان دانش‌آموزی می‌توانند آثار ارسال خود را ارسال کنند. از بین برترین تصاویر ارسالی به آثار منتخب جوایزی ارزنده اهدا شود.»

اجرای ویژه برنامه نوای انقلاب

عبادتی افزود: «نوای انقلاب از دیگر برنامه‌های سازمان دانش آموزی است که در اماکن پر رفت و آمد شهر از روز ۸ آبان آغاز شده است و تا ۱۳ آبان ادامه خواهد یافت. نوای انقلاب به اجرای سرود گروهی به صورت میدانی خواهد پرداخت و در خلال اجرای سرود نیز مسابقات فرهنگی و هنری را شاهد خواهیم بود و حضار از خاطرات مبارزین قبل از انقلاب بهر‌مند خواهند شد.»

پویش سلفی «قطره دریاست» و سرود «رفیق شهیدم»

قائم مقام معاون وزیر در سازمان ‌دانش‌آموزی با اشاره به پویش سلفی "قطره دریاست" گفت: «روز ۱۳ آبان ماه در مسیر راهپیمایی این پویش به اجرا در خواهد آمد و دانش‌آموزان با خانواده خود می‌توانند در مسیر راهپیمایی عکس‌های سلفی گرفته و با بارگذاری آن‌ها در شبکه اجتماعی شاد در مسابقه شرکت کنند. به آثار برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.»

وی خاطرنشان کرد: «اجرای سرود "رفیق شهیدم" یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در هفته نوجوان و بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان است که دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در 200 مدرسه (100 مدرسه دخترانه و 100 مدرسه پسرانه) در کنار باقی برنامه‌ها به اجرای این سرود می‌پردازند.»

عبادتی در پایان به برنامه‌های دبیرخانه مجلس دانش آموزی برای ۱۳ اشاره و عنوان کرد: «در هفته نوجوان شاهد برگزاری نشست صمیمی نمایندگان منتخب مجلس دانش‌آموزی با مدیران کل، استانداران و امام جمعه و مسئولین شهرستانی خواهیم بود؛ همچنین نشست خبری نمایندگان منتخب مجلس دانش‌آموزی درخصوص نقش‌ها و کارکردهای دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی با خبرگزاری‌های استانی و محلی برگزار می‌شود. سخنرانی نمایندگان منتخب مجلس دانش‌آموزی در مدارس منتخب، تحلیل و واکاوی نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی برای نفوذ در بین دانش‌آموزان، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و برگزاری طرح راویان پیشرفت از دیگر برنامه‌های دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی در این باره است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار