رئیس سازمان دانشاموزی استان زنجان:
هدف از اجرای طرح 313 تقویت هویت ملی و الگوگیری دانشآموزان از مفاخر تمدنساز است
زنجان (پانا) - رئیس سازمان دانشآموزی استان زنجان، هدف از اجرای طرح ملی 313 را تلاش براق تقویت هویت ملی – اسلامی و الگوگیری دانشآموزان از شخصیتها، مفاخر و الگوهای تمدنساز است.
جلسه هماهنگی ستاد اجرایی کنگره ملی ۳۱۳ با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و نمایندگانی از دفتر نماینده ولی فقیه استان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و سایر اعضا در سازمان دانشآموزی استان زنجان برگزار شد.
راویه قاسمی، رئیس سازمان دانشآموزی استان زنجان در این جلسه با تشریح جزئیات طرح ملی ۳۱۳ گفت: هدف از اجرای این طرح، شناسایی و معرفی شخصیتهای برجسته، الگو و تمدنساز هر منطقه است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت هویت ایرانی - اسلامی و اینکه دانشآموزان در کنار تحصیل علم از عمق جان با افتخارات کشور آشنا شوند، خاطرنشان کرد: مفاخر، مشاهیر و الگوهای تمدنساز در این طرح توسط خود دانشآموزان به سایر دانشآموزان معرفی میشوند.
قاسمی با اشاره به دریافت لیست اولیه مفاخر از مناطق مختلف استان افزود: طرح ۳۱۳ در ۳ مرحله اجرا میشود که مرحله اول بهصورت مدرسهای بوده و این مفاخر با روشهای مختلف در سطح مدرسه شناسانده میشوند.
رئیس سازمان دانشآموزی استان زنجان گفت: مرحله دوم طرح بهصورت شهری بوده که بهمن سال جاری در قالب نمایشگاه شهری اجرا میشود و مرحله سوم نیز بهصورت کنگره ملی در اسفند امسال یا اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.
وی ابراز کرد: رویکرد طرح ۳۱۳ این است که دانشآموزان به جای شخصیتهای خارجی با مفاخر، مشاهیر و الگوهای تمدنساز منطقه خود و خدماتی که برای کشور ارائه دادهاند آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.
قاسمی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح، تلاش برای تقویت و ترسیم هویت ملی - اسلامی و الگوگیری دانشآموزان از سبک زندگی اندیشمندان و بزرگان تمدنساز است.
وی افزود: در مرحله سوم که بهصورت کنگره ملی در مصلای تهران خواهد بود برای هر شخصیتی، غرفه جداگانه ایجاد میشود و یک نفر از دانشآموزان در آن غرفه اقدام به معرفی شخصیت مذکور میکند.
رئیس سازمان دانشآموزی استان زنجان گفت: لیست اولیه از مفاخر استان زنجان تهیه شده که با همفکری و استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها این لیست تکمیل میشود.
وی اظهار کرد: معرفی شخصیتها با روشهای مختلف از جمله مراسم صبحگاه، تابلو اعلانات مدرسه، هنرهای نمایشی، ملاقات، زیارت مزار، فضای مجازی و... خواهد بود.
نمایندگان دستگاههای حاضر در ادامه جلسه به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند و مواردی مانند توجه به شخصیتهای حوزوی، پیشنهاد تحقیق از شخصیتها به دانشآموزان، استفاده از منابع مختلف و گنجاندن معرفی شخصیتها در بخش آزاد مسابقات فرهنگی و هنری مورد تاکید قرار گرفت.
دانشآموز خبرنگار: محمدطاها منصوری
ارسال دیدگاه