رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در جمع دانش‌آموزان برگزیده تهرانی در مسابقات سراسری:

یکی از تکالیف و برنامه‌های اصلی دولت این است که پاسخگوی مطالبات دانش‌آموزان باشد

تاکید داریم که امکان تحصیل یا فعالیت در رشته‌های مورد علاقه برای دختران فراهم شود/ امور پرورشی و معرفتی باید در اولویت مدارس قرار گیرد

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری ضمن سخنرانی در جمع دانش‌آموزان برگزیده تهرانی در مسابقات کشوری، با صبر و علاقه به سوالات و انتقادات آنها درباره موضوعات فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و انتظارات دختران در جامعه پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی از تکالیف و برنامه‌های اصلی دولت  این است که پاسخگوی مطالبات دانش‌آموزان باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده شهر تهران در مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز؛ فرهنگی و هنری؛ پرسش مهر و کانون‌های فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: شیرین‌ترین لحظات من در بیش از یکسال اخیر همین امروز است، چراکه در بین نوجوانان حضور دارم و از نزدیک با آنها دیدار و گفت‌وگو می‌کنم.

وی افزود: در سالروز شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فهمیده قرار داریم؛ در نام «فهمیده» کلمه ای است که اگر آن را در زندگی جاری کنیم موفق خواهیم بود. آب می‌تواند هم گلاب شود و هم تالاب. تفاوت میان آنها این است که آب در کنار گل قرار می‌گیرد اما تالاب در کنار زباله‌ها رویش می‌کند و این درحالی است که راه برای تالاب شدن بسیار است اما راه برای گلاب شدن اندک است. اگر انسان خود را در مسیر خدا قرار دهد گلاب می‌شود و مانند شهید فهمیده افتخارآفرینی می‌کند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: خواهش من از شما دانش‌آموزان این است که تاریخ را بخوانید و بصیرت‌تان را افزایش دهید؛ چراکه آشنایی با حقایق و وضعیت جامعه باعث می‌شود جوان و نوجوان انقلابی دارای بینش اجتماعی بهتری باشد و در این شرایط است که انسان راه را از بیراهه تشخیص می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی با بیان اینکه حق جوان و نوجوان ما سوال کردن و اطلاع داشتن از اوضاع کشور است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تاکید بسیاری بر راه‌اندازی کرسی‌های ازاد اندیشی دارند؛ هدف این کرسی‌ها این است که نوجوان و جوان پرسشگری داشته باشد و مطالبه‌گری کند و اگر این موضوع محقق شود، دشمن نمی‌تواند پشت جوان پنهان شود و از روحیه پرسشگری او سوء استفاده کند.

وی درباره افتخارآفرینی دانش‌آموزان و نسل جوان در رویدادهای بین‌المللی گفت: دولت سیزدهم تلاش دارد که ظرفیت استغاده از نگاه نسل جوان و نوجوانان را در کشور ارتقا دهد تا این موضوع نقطه عطفی برای ارتقای حضور آنها در عرصه‌های مختلف باشد.

پاسخ صبورانه به سوالات و انتقادات دانش‌آموزان دختر و پسر

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در بخش پایانی این آیین، فرصتی را برای طرح سوالات، انتقادات و دیدگاه‌های دانش‌آموزان دختر و پسر اختصاص داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی در پاسخ به سوال یک دانش‌آموز برگزیده مسابقات قرآنی درباره ایجاد انگیزه بیشتر در نوجوانان برای مشارکت و حضور در فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری اظهار داشت: ما حتما در اولین جلسه‌ای که با مقامات وزارت آموزش و پروش داریم این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا اختصاص بودجه ویژه‌ای را برای طراحی مسابقات و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری به منظور ایجاد انگیزه و نشاط در بین دانش‌آموزان مدنظر داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانش‌آموزان درباره ایجاد عدالت آموزشی گفت: عدالت به عنوان یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم مطرح شده است. توجه داشته باشید که ما دولتی را تحویل گرفتیم که معضلاتی همچون رانت در آن نفوذ کرده بود، بنابراین در همان ابتدا مشغول مبارزه با فساد شدیم و بسیاری از مدیران نالایق با توجه به گزارشات مردمی از کار برکنار شدند.

امور پرورشی و معرفتی باید در اولویت مدارس باشد

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همچنین در واکنش به سوال یک دانش‌آموز دیگر مبنی بر اولویت نداشتن موضوعات پرورشی در سطح مدارس گفت: شرایط اط گذشته به گونه‌ای بوده است که بیشتر به پر شدن ذهن دانش‌آموزان از حفظیات توجه شده و افزایش معرفت مدنظر نبوده است بنابراین تاکید ما بر موضعات تربیتی، پرورشی و معرفتی است. حتی همین حوادث اخیر یک زنگ خطر برای همه ما محسوب می‌شود به این معنا که دانش‌آموز نباید فقط در مسیر حفظیات و علم‌آموزی باشد.

صالحی افزود: ما طرحی را مدنظر داریم که هریک از مدیران و مقامات کشور برای ارتقای گفتمان بین مسئولان و دانش‌آموزان، در مدارسی که دوران دانش‌آموزی خود را آنجا بوده‌اند حضور یابند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که فضای گفتمانی بین دانش‌آموزان و مدیران کشور ایجاد شود و برای رفع ابهامات و شبهات نسل جدید تلاش کنیم. یکی از تکالیف مهم ما این است که پاسخگوی مطالبات دانش‌آموزان باشیم.

دختران می‌توانند در رشته تئاتر تحصیل کنند و برای خانم‌ها خوانندگی داشته باشند

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخح صبورانه به انتقاد و درخواست یک دانش‌آموز دختر درباره شرایط دختران در جامعه و امکان تحصیل در رشته تئاتر یا خوانندگی برای دختران علاقمند گفت: در کشور ما باید جایگاه دختران رفیع باشد و همه تلاش‌ها بر همین است. بنابراین تاکید داریم که امکان تحصیل یا فعالیت در رشته‌های مورد علاقه برای دختران فراهم شود. درباره خوانندگی دختران البته ملاحظاتی در بدنه جامعه وجود دارد اما از نظر شرعی دختران می‌توانند برای خانم‌ها خوانندگی داشته باشند و قطعا ما نمی‌توانیم بالاتر و فراتر از شرع حرف بزنیم. همچنین در دیگر موارد و زمینه‌ها اگر محدودیتی برای فعالیت یا تحصیل دختران وجود داشته باشد پیگیر می‌شویم تا بر اساس ضوابط رفع شود. درباره تئاتر هم مطابق توضیحاتی که مربی مربوطه در همین مراسم ارائه داد، در حال حاضر محدودیتی برای دختران علاقمند وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار