دانش‌آموز نابغه و مسلط به چند زبان در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

شور و شوق درونی در انسان و باور به یادگیری‌ راه را هموارتر می‌کند

ملارد (پانا) - دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان مدافع حرم ملارد، عامل فراگیری چهار زبان روز دنیا و هموارتر شدن راه یادگیری را شور و اشتیاق درونی و باور به انجام آن کار عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شور و شوق درونی در انسان و باور به یادگیری‌ راه را هموارتر می‌کند

نوجوانی دوره‌ای مغتنم برای شکوفایی استعدادهای درونی افراد است؛ به بهانه روز نوجوان، با یک دانش‌آموز و نوجوان موفق گفت و گویی انجام شده است.

پریناز عالی‌پور متولد ۱۳۸۶ دانش‌آموز پایه دهم ریاضی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم است. او اکنون به چهار زبان روز دنیا انگلیسی، کره‌ای، فرانسه و آلمانی مسلط است.

عالی‌پور در مورد شرایط یادگیری زبان‌های خارجی تشریح کرد: «با شروع کرونا و آنلاین شدن کلاسهای درس به پیشنهاد مادرم شروع به مسلط شدن به زبان انگلیسی و یادگیری زبان‌های جینی، کره‌‌ای، فرانسه آلمانی و اسپانیایی کردم، بعد از چند ماه زبان چینی و اسپانیولی را از فهرست آموزشی خود حذف کرده و تمرکزم را روی این ۴ زبان قرار دادم.»

این دانش آموز با بیان اینکه چند زبان را به صورت خودآموز و بدون استاد فراگرفته توضیح داد: «به نظرم وقتی شوق و ذوق یادگیری در درون فرد باشد خود به خود همه چیز حل می‌شود، البته یادگیری چهار زبان آسان نبود ولی بسیار لذت‌بخش است.»

وی خاطرنشان کرد: «اواخر سال ۱۴۰۰ که در کلاس نهم تحصیل می‌کردم با تشویق خانواده شروع به ترجمه کتاب گروه بزرگ بی‌تی‌اس کردم. روزانه زمانی را به ترجمه کتاب موردنظر اختصاص می‌دادم و همزمان برای امتحانات نهایی و همچنین برای آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان آماده می‌شدم. خردادماه در آزمون امتحانات نهایی با معدل ۲۰ قبول شدم و ترجمه کتاب را به پایان رساندم و همچنین در آزمون مدارس سمپاد شرکت کرده و قبول شدم‌».

دانش‌آموز پایه دهم ریاضی دبیرستان استعدادهای درخشان مدافع حرم اظهار کرد: «هرکسی باید در نهایت خود را کشف کند، تا متوجه شود در چه زمینه‌ای می‌تواند شکوفا و بهترین باشد. این موضوع برای هرکسی متفاوت است و زبان چیزی بود که من از دوران کودکی بسیار به آن علاقه‌مند بودم.»

وی گفت: « مهم‌ترین عاملی که در یادگیری من نقش داشت باور درونی بود که می‌توانم این کار را انجام دهم و این کار غیرممکن نیست».

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار