برای سال دوم؛

ترکیب کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران حفظ شد

تهران (پانا) - در جلسه امروز شورای شهر تهران ترکیب کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران برای سال دوم به رای گذاشته شد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ترکیب کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران حفظ شد

در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران مهدی چمران، رئیس این شورا درخواست کرد که ترکیب کمیسیون‌های تخصصی با توجه فعالیت‌های یک ساله حفظ شود.

چمران در ادامه درخواست کرد فقط با جابه‌جایی حبیب کاشانی به کمیسیون نظارت و حقوقی موافقت شود که این پیشنهاد با ۸ نفر موافق رأی نیاورد.

همزمان با یکصد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا برای سال دوم دوره ششم با انجام روند رای گیری تعیین شدند؛ به این ترتیب اعضای این کمیسیون‌ها با ترکیب سال قبل و با کسب اکثریت آراء ابقاء شدند.

پس از تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی، 7 نفر از اعضاء جهت عضویت در ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای انتخاب شدند.

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح انتخاب 7 نفر از اعضای شورا جهت عضویت در این ستاد بیان داشت: در نظامنامه مشارکت های محله ای در مدیریت شهری، ستاد هماهنگی مشارکت های محله ای یکی از ارکان است که می بایست اعضایی از شورای شهر در آن حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دو عضو و از دیگر کمیسیون ها یک عضو معرفی می شوند که طبق معرفی صورت گرفته از کمیسیون سلامت و محیط زیست خانم نجفی، از کمیسیون نظارت و حقوقی اقای سروری، از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خانم معدنی پور و جناب آقای علوی، از کمیسیون معماری و شهرسازی اقای شربیانی، از حمل و نقل و فنی عمران اقای قائمی و از کمیسیون برنامه و بودجه اقای صادقی معرفی شدند.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواستار توضیحاتی در خصوص چگونگی انتخاب نماینده کمیسیون در ستاد مذکور شد و افزود: برای عضویت در ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای سه نفر کاندیدا بودیم، بنده، آقای مظفر و آقای صادقی. آقای مظفری به دلیل فعالیت‌های بنده در محلات به نفع بنده کنار کشیدند و بنده و آقای صادقی ماندیم. قاعدتا باید بین ما دو نفر رای‌گیری صورت می‌گرفت اما بعدا متوجه شدیم که آقای صادقی معرفی شدند، اگر بنای رای‌گیری بود حتما بنده باید انتخاب می‌شدم و اگر بنا بر رای‌گیری نبوده، پس بر چه مبنایی این انتخاب افتاده است؟

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به درخواست امانی توضیح داد: من تعجب می‌کنم چرا این موضوع در صحن شورا عنوان می‌شود، همانطور که گفته شد در جلسه سه تن از اعضای کمیسیون، متقاضی عضویت در این کمیته بودند که قرار شد پس از انجام بررسی‌های لازم، نتایج اعلام شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به نامه‌ای که در توضیح این انتخاب برای امانی ارسال شده، تاکید کرد: در این نامه درخواست شده اگر از نظر وی شبهه‌ای در این انتخاب وجود دارد، می‌توان مجدد رای گیری کرد که پاسخی از جانب او دریافت نشد. در نهایت با رای سه تن از اعضای کمیسیون، تصمیم بر معرفی صادقی گرفته شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آقامیری، رئیس کمیته عمران شورا نیز ضمن تسلیت به مناسبت حادثه شاهچراغ (ع) خواهان کاندیدا شدن برای عضویت در این ستاد از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شد.

مهدی چمران نیز با اشاره به اینکه سایر اعضا نیز می‌توانند کاندیدا شوند، ادامه داد: بر همین اساس علاوه بر اقای امانی، اقای آقامیری نیز از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل کاندیدا هستند که در کنار سایر اعضای معرفی شده درخواستشان به رای گذاشته می‌شود.

بر اساس این گزارش پس از رای گیری کتبی و آراء اعلام شده، سوده نجفی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با ۱۸ رأی، پرویز سروری از کمیسیون نظارت و حقوقی با ۱6 رأی، نرگس معدنی پور با ۱8 رأی و سید احمد علوی با ۱8 رأی از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، جعفر بندی شربیانی از کمیسیون شهرسازی با ۱8 رأی ، علی اصغر قائمی از کمیسیون عمران و حمل و نقل با ۱۳ رأی و ناصر امانی از کمیسیون برنامه و بودجه با ۱۲ رأی به عضویت ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای درآمدند.

پس از پایان رای گیری و اعلام نتایج احمد صادقی، رئیس شورای شهرستان تهران، در تذکری آئین نامه‎ای اظهار کرد: بر اساس بند ب مصوبه مبنی بر اینکه 5 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به انتخاب و معرفی سایر اعضای کمیسیون‌های اصلی شامل معماری و شهرسازی، سلامت و محیط زیست و خدمات شهری، نظارت و حقوقی، برنامه و بودجه، عمران و حمل و نقل، باید به انتخاب کمیسیون صورت بگیرد، بنابراین بر اساس این بند امکان اظهار نظر خارج از کمیسیون وجود ندارد.

صادقی در ادامه بار دیگر تذکر داد: به نظر بنده به عنوان کسی که با این قوانین سروکار دارد، طرح چنین موضوعی در صحن شورا موضوعیتی نداشته و نباید به رای گیری گذاشته می‌شد.

چمران نیز در پاسخ به تذکر صادقی تصریح کرد: همه موارد باید در صحن شورا به تصویب برسد و فرآیند تصویب در شورا تشریفاتی نیست و در همه رای گیری‌ها این امکان وجود دارد و اگر قرار بود تنها کمیسیون‌ها انتخاب کنند دیگر رای گیری انجام نمی‌‎شد. همه چیز باید در صحن شورا رای گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار