دبستان شهیدان متقیان شهر کهک به بهره‌برداری رسید

قم (پانا) - دبستان شهیدان متقیان مسکن مهر شهر کهک قم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از خیران به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۱۹۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دبستان شهیدان متقیان شهر کهک به بهره‌برداری رسید

دبستان شهیدان محمدعلی و محمدتقی متقیان مسکن مهر شهر کهک قم در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان با حضور احمد حاجی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از خیران به بهره برداری رسید.

حاجی زاده طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: شهدا و خانواده های معظم آنان در همه زمان‌ها مایه خیر و برکت بوده‌اند و هم اکنون شاهدیم که خانواده شهدا علاوه بر اینکه فرزندان عزیزشان را در راه خدا و انقلاب داده‌اند، از مال خود هم دریغ نمی‌ ورزند.

احمدرضا اجتهای، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم نیز در آیین فوق، ابراز کرد: مدرسه شهیدان متقیان با 6 کلاس درس و مساحت ۸۷۰ متر زیربنا در زمینی به مساحت ۲۰۴۱ مترمربع و دو سالن کارگاهی و 7 اتاق اداری ساخته شده است.

وی افزود: این مدرسه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان از محل اعتبارات خیرین (مرحومه طوبی مساعی منش مادر و خانواده شهیدان متقیان) در مدت ۱۰ماه ساخته شده است و همزمان با هفته پدافند غیرعامل به بهره‌برداری رسید.

اجتهادی همچنین گفت: با بهره برداری از این مدرسه در منطقه محروم مسکن مهر کهک، ۴۵۰ دانش‌آموز از دغدغه سرویس مدارس رهایی پیدا می کنند.

در مراسم فوق سید ناصر علایی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم، از مسئولین و مردم کهک درخواست کرد نسبت به تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز کهک اقدام و همکاری کنند.

بسیجی شهید «محمد علی متقیان» متولد اول آبان سال ۱۳۱۳ در قم بود که در تاریخ ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۵ در سن ۵۵ سالگی در عملیات کربلای یک، منطقه مهران، به شهادت رسید. پاسدار شهید «محمد تقی متقیان» فرزند محمدعلی نیز متولد سال ۱۳۴۴ در قم بود؛ وی جمعی گردان سیدالشهدا (ع) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بود و بار‌ها به جبهه اعزام شد.

شهید متقیان دو بار مجروح شد و هر بار هنگامی که در قم حضور می‌یافت، به فعالیت‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کرد؛ وی برای آخرین بار در سوم فروردین سال ۶۶ به جبهه اعزام شد و در ۲۲ فروردین همان سال در عملیات کربلای ۸- شلمچه- بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) خاکسپاری شد.

از این دو شهید بزرگوار وصیتنامه‌های عارفانه‌ای به جای مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار