توجه مدیران به پژوهش در بحث تعلیم و تربیت یک ضرورت در آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - مشاور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت تعلیم و تربیت یک موضوع وسیع با مسیری طولانی و زمان‌بر است که نیازمند ابزارهای مختلف و در راس آن ابزار پژوهش است که از این موضوع غفلت شده است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
توجه مدیران به پژوهش در بحث تعلیم و تربیت یک ضرورت در آموزش و پرورش است

علی علینژاد در همایش یک روزه مدیران مناطق 24 گانه استان در ارومیه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، افزود: مدیران هر کدام مجری یک دستورالعمل هستند، ولی ما به اینکه در مناطق چه چالش‌هایی وجود دارد که اثرات بخشنامه ها را تعدیل و اجرایی کند دسترسی نداریم و باید در این زمینه به پژوهش توجه کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون گروه تحقیق و پژوهش به صورت جدی در استان فعال شده و مطالعاتی انجام شده است که در دسترس مدیران مناطق قرار می‌گیرد.

علینژاد افزود: دومین مساله که باید مورد توجه مدیران باشد قانون محوری است، قانون زمانی اجرایی می شود که یا روی میز باشد یا روی حافظه افراد. چون حجم قوانین بالاست و مدیران ما باید به این مساله توجه خاصی کنند.

وی اضافه کرد: ارزیابی هایی که شده بیانگر این است که آشنایی مدیران با قوانین یک الزام است و برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت ضروری است.

علینژاد بیان کرد: نکته سوم بحث برنامه محوریست، برنامه ریزی برای سال بعد از امسال و هم اکنون آغاز می شود. نیازها احصا و برای سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی و فضا عمل می شود.

وی اضافه کرد: محور چهارم استقلال کاری برای مدیران است، اولین ویژگی کاری مدیر توانایی حفظ استقلال فنی و مدیریتی است. مشاوره و توجه به نظر جمعی موضوع مهم و ارزشمندی است ولی حفظ استقلال کاری از مهمترین مولفه های مدیریتی است و نباید اجازه داد افراد دیگر مدیریت کننده مدیران باشند.

مشاور مدیر کل با بیان اینکه توانایی پاسخگویی و حس پاسخگویی در مقابل مردم یک ضرورت است ادامه داد: اکثر ارباب رجوع اداره آموزش و پرورش همکاران و اولیا هستند و شخص مدیران ما با توجه به مردم دار بودنشان بسیار شریف هستند ولی باید این حس را به زیر مجموعه منتقل کرد که جواب‌های غیرمنطقی و سربالا به ارباب رجوع نباید داد و آنان را باید توجیه کرد تا رضایتمندی مردم و مراجعان را جذب کنیم.

وی تاکید کرد: همکاران را برای پاسخگویی باید تربیت کرد و این هنر مدیران در این نهاد فرهنگی است.توجیه ارباب رجوع موجب رضایت آنان خواهد شد و باید با تدابیر امید را به جامعه بازگرداند‌.

علینژاد افزود: اولین وظیفه فرد مدیر، مدیریت بر خودش است وقتی که این فرد به درستی مدیریت کند مردم از نظام و مسوولان جامعه راضی و خرسند می شوند؛ پس امیدبخشی به مردم و مراجعان یک امر اساسی است.

وی با بیان اینکه اخلاق مداری در راس رفتار مدیران باید قرار داشته باشد. ادامه داد: عشق به خدمت، سازندگی و توسعه کشور نیز نباید از ذهن مدیران دور شود چرا که زمینه و زیرساخت عشق به انسان سازی از همین مولفه نشات می‌گیرد و تاثیر رفتار معلمان در طول سال‌های متمادی در جامعه نمود پیدا می کند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر تکریم گذشتگان گفت: تکریم گذشتگان و اسلاف در آموزش و پرورش در جلسات یک ضرورت است تا ایندگان از ما به نیکی یادکنند.

وی افزود: اعتمادسازی نیز جزو مولفه هایی است که در دستیابی به اهداف ضروریست در صورت اعتمادسازی مدیران سریعتر به موفقیت می رسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار