امام جمعه قزوین:

نگاه‌های باندی و جناحی مایه خسارت است

قزوین (پانا) - امام جمعه قزوین در دیدار مسئولان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مدارس دخترانه گفت نگاه‌های باندی و جناحی مایۀ خسارت است.

کد مطلب: ۱۳۱۸۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاه‌های باندی و جناحی مایه خسارت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، در دیدار مسئولان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مدارس دخترانه قزوین اظهار کرد: اگر کلیدواژه اتحاد و وحدت را در بیانات امام خمینی جستجو کنید، ایشان برای هیچ مسئله‌ای به اندازه وحدت صحبت نکرده است، همیشه این مهم مدنظرشان بود که مردم باید همدیگر را درک کرده و وحدت و انسجام داشته باشند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های نظامی، تصریح کرد: از نظر تجهیزات و قدرت نظامی امروز به جایگاه بسیار خوبی رسیده‌ایم. این‌ها به خاطر عمل به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» است که کشور ما را در این عرصه قدرتمند کرده است.

وی با بیان اینکه قدرتِ جبهه مقاومت هر روز رو به گسترش است، عنوان کرد: ما با امام خمینی (ره) به جمهوری اسلامی رسیدیم و اکنون در دوران مقاومت اسلامی هستیم و انشاالله در آینده نزدیک شاهد وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر کشورهای اسلامی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین نگاه‌های باندی و جناحی را مایۀ خسارت به جامعه دانست و بیان کرد: این‌هایی که آمدند بر طبل حزب، باند و منافعِ برخاسته از آن کوبیدند و مسابقه قدرت‌طلبی به راه انداختند، جز خسارت و ضرر به مردم، مکتب و دین آوردۀ دیگری نداشتند و اینها مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن به ما می‌گوید «واعتصموا بحبل الله جمیعا»، این دعوت به توحید است، اگر ما پای‌کار توحید، ایمان، خدا و قرآن آمدیم این همان «واعتصموا بحبل الله جمیعا» است، در این صورت وحدت درست می‌شود، چنین وحدتی آسیب‌ناپذیر است، این وحدت توحیدی است و هیچگاه در تعارض با امام حسین (ع) قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: تحکیم به حکمت قرآن گره خورده است و باید از آن تغذیه شود، حکمت عالم گسترده‌ای دارد، وحدت هم ریشه در توحید دارد، اگر وحدت ما توحیدی بود و تحکیم ما از حکمت تغذیه شد، آن موقع مراکز دانشگاهی و دانش‌آموزی ما رنگ ایمان، معرفت و پیشرفت می‌گیرد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه در مسائل تربیتی باید چشم‌انداز مناسب ترسیم کنیم، بیان کرد: باید در مسائل تربیتی، سیاسی و اجتماعی توقعمان را از خودمان بالا ببریم و چشم‌انداز بلندی ترسیم کنیم و هدفمند پیش برویم تا نتایج مطلوبی به دست آوریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: محوریت مسجد بسیار مدنظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب قرار دارد، رهبری فرمودند نمازهای جمعه قرارگاه هستند، هر مسجدی مثل یک چشمه‌ای است که نیروهای روز جمعه از آن چشمه می‌جوشند، کاری کنیم که مدارس نیز همین هدف را دنبال کنند.

آیت‌الله عابدینی افزود: در هر شهری که هستید خود را عضو افتخاری نمازهای جمعه بدانید، هر مدرسه‌ای باید چشمه‌ای باشد که افراد نمازگزار جمعه و افراد حاضر در نمازهای جماعت مساجد از آنجا بجوشند، این‌ها را هم ما طلبه‌ها وظیفه داریم پیگیر شویم و هم شما در محیط آموزش و پرورش باید پیگیر باشید.

وی تصریح کرد: اینکه مساجد چه هستند و چه باید باشند، این رسالتی است که همه ما باید برای آن کار کنیم، باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم، باید بیاییم ساختاری تعریف کنیم که بچه‌ها جذب مسجد شوند، باید بچه‌ها را به مسجد بیاوریم تا با فضاهای مسجدی آشنا شوند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار صمیمانه تعدادی از دانش آموزان نظرات و دغدغه‌های خود را پیرامون مسائل روز کشور بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار