تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور

بر این اساس، امروز پنجشنبه، پنجم آبان ماه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، مناطقی از دامنه زاگرس واقع در همدان و مرکزی، در ساعات بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد، همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

همچنین جمعه ششم آبان ماه در آذربایجان شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد شدید موقت و بارش پراکنده انتظار می‌رود. همچنین با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، در شرق اردبیل، گیلان، مازنداران و شرق گلستان بارش رخ می‌دهد که در سواحل غربی گیلان بارش شدت خواهد داشت. همچنین در این روز شرایط برای ایجاد گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور مهیا است.

روز شنبه هفتم آبان ماه بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و در برخی نقاط استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت.

در روز شنبه در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب نیز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود. یکشنبه و دوشنبه نیز گذر امواج کم دامنه‌ تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور سبب افزایش ابر و رگبار پراکنده در سواحل شمالی، برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و همچنین در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور و استان‌های اصفهان، شمال فارس و یزد می‌شود.

در روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما حاکم می‌شود و دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

امروز پنجشنبه پنجم آبان ماه هوای تهران نیمه ابری، همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود. بیشینه و کمینه دما ۲۴ و ۱۳ درچه سانتی‌گراد است. فردا جمعه نیز هوای تهران کمی ابری در بعد ازظهر نیمه ابری همراه با گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار