حمله تروریستی در حرم شاهچراغ؛ ١۵ شهید و ٢٣ تن زخمی شدند

اعلام اسامی مجروحان حادثه تروریستی شیراز

تهران (پانا) - عصر امروز سه فرد مسلح با تیراندازی ‌حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سمت زائران شلیک ‌کردند؛ براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مسئولان ١۵ نفر شهید و ٢٣ تن زخمی شدند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حمله تروریستی در حرم شاهچراغ؛  ١۵ شهید و ٢٣ تن زخمی شدند

عصر امروز سه فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کردند.

‌مهاجمان پس از ورود به شبستان امام خمینی و مضجع شریف، اقدام به تیراندازی به سمت زوار کردند.

2 نفر از تروریست ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

٩ تن شهید و ١٠ نفر زخمی شدند

۵۶:١٨- اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز تاکنون ٩ شهید و ١٠ زخمی داشت.

۱۹:۲۱- بنابر اعلام منابع امنیتی، تروریستها از گروه‌های وهابی تکفیری بودند.

تروریست یک نفر بوده است

١٩:٣٠- فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد: حادثه تروریستی شاه چراغ حوالی اذان مغرب حادث شد و بلافاصله نیروهای واکنش سریع پلیس وارد عمل شدند.

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که در این حادثه براساس بررسی‌های پلیس یک تروریست با اسلحه ابتدا خدام مقابل باب‌الرضا (ع) را هدف قرار داده و وارد صحن شده و به سمت زائرین و مجاورین تیراندازی کرده است.

وی اعلام کرد: تیم واکنش سریع پلیس بلافاصله وارد شده و پس از مجروح کردن تروریست، او رادستگیر کردند.

حبیبی در مورد تعداد زخمی و مجروح شده‌ها آماری را اعلام نکرد و افزود: مردم به سمت صحن شاه چراغ رفتند و آنجا ازدحام جمعیت است. مسئولان از مردم درخواست کردند که به سمت حرم نروند و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

دو کودک در میان شهدای حادثه

19:40- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان فارس نیز در گفت‌وگو با رسانه ها اعلام کرد: از بین شهدای این حادثه دو نفر کودک هستند.

اسماعیل محبی‌پور خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های شهید رجایی، نمازی و مسلمین انتقال داده شدند.

20:00- دقایقی پیش رسانه ملی به صورت زیر نویس اعلام کرد تعداد شهدا به ١٣ نفر و تعداد زخمی‌ها به ٢١ تن رسیده است.

تیراندازی تروریست ‌ها به خادمین و زائران

20:10- سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فرد تروریست‌ از درب ورودی باب‌الرضا وارد شد و به سمت خادمین تیراندازی کرد و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بست.

وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل این حمله را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند.

وضعیت ٢ نفر وخیم است

20:20 سخنگوی اورژانس کشور گفت: تا این لحظه آمار 13 شهید این حادثه قطعی است. دو نفر هم وضعیت وخیمی دارند که امیدواریم اقدامات درمانی به نتیجه برسد. اورژانس شیراز همچنان در آماده‌باش است.

خالدی ادامه داد: به مسئولان مراکز درمانی تأکید شده است که با قید فوریت هویت افراد مجروح و شهید را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در این اغتشاشات اخیر یکی از امن‌ترین استان‌های کشور استان فارس بود که دشمنان از این آرامش نگران بودند. امروز در حالی که جمع زیادی از مردم مشغول نماز بودند، یک تروریست وارد حرم می‌شود و مردم را در کنار ضریح مطهر به رگبار می‌بندد.

موسوی گفت: دادستان و بازپرس ویژه در صحنه حادثه حضور دارند و اطلاعات بیشتر را در ساعات آینده به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وزیر کشور: تعداد قابل توجهی مجروح شدند

20:40- احمد وحیدی ضمن تسلیت جان‌باختن هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز، گفت: در این اقدام تروریستی ۱۳ شهید و تعدادی قابل توجهی هم مجروح شدند.

وزیر کشور در ادامه افزود: افرادی که این حادثه تروریستی را رقم زدند لایه‌ای از توطئه علیه ایران را نشان دادند و این حادثه ناگوار نشان دهنده حرکات ضددین است که به ساحت حرم شاهچراغ توهین کردند.

وحیدی گفت: جریان اغتشاشات اخیر توسط دشمن به مسیر خطرناکی می‌رود. جریان‌های تروریستی در حال استفاده از این اتفاقات است و افراد باید خود را از جریان اغتشاش کنار بکشند و مسولان امنیتی هم با شدت مراقبت می‌کنند.

وی یادآور شد: در این اقدام تروریستی ۱۳ شهید و تعدادی قابل توجهی هم مجروح شدند.

اعزام ۸ تیم‌ هلال‌احمر برای امدادرسانی به مجروحان اقدام تروریستی در حرم شاه‌ چراغ(ع)

20:53- مهدی ولی‌پور با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در صحن امامزاده شاه‌ چراغ(ع) شیراز گفت: در پی این حادثه که ساعت ۱۷:۴۵ روز چهارشنبه چهارم آبان ماه روی داد، هشت تیم عملیاتی شامل ۲۴ امدادگر و نجاتگر امداد و نجات برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: هشت دستگاه آمبولانس و سه دستگاه موتورآمبولانس برای انتقال مصدومان نیز به محل حادثه اعزام شده است. مرکز هدایت عملیات اضطراری سازمان امداد ونجات و هلال‌احمر فارس نیز فعال شده است.

ولی‌پور افزود: سایر تیم‌های عملیاتی در حالت آماده‌باش قرار دارند و در صورت نیاز به محل حادثه اعزام می‌شوند.

فرد تروریست‌ ‌تلاش داشته ‌صف نماز جماعت را هدف قرار دهد ‌

21:00- محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در ‌ارتباط با حمله تروریستی عصر امروز در حرم مطهر شاهچراغ اظهار داشت: همزمان با نماز مغرب و عشا یک حمله توریستی کورکورانه در حرم شاهچراغ ‌‌اتفاق افتاد که متاسفانه 13 نفر در بالا‌سر حضر‌ت و کنار ضریح به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تاکنون در این حادثه تروریستی ‌23 نفر مجروح شده‌اند، در توضیح چگونگی حمله فرد ضارب به حرم تصریح کرد: این تروریست در بدو ورود ‌خادم و محافظ حرم را مجروح ‌کرد‌ و ‌تلاش داشت‌ تا صف نماز جماعت را هدف قرار دهد که با هوشیاری خادمان موفقیت به انجام این کار نشد.

وی با بیان اینکه بلافاصله فرد ضارب دستگیر می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه این فرد مجروح شده فعلا برای صحبت در این خصوص آمادگی ‌ندارد.

شهدای حادثه تروریستی، در حرم مطهر شاهچراغ دفن می‌شوند

21:05- با دستور و نظر مساعدت تولیت آستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ، 13 شهید حادثه تروریستی عصر امروز در حرم مطهر خاکسپاری خواهند شد.

به گفته علیرضا صحراییان معاون اجرایی و توسعه حرم شاهچراغ، در حادثه تروریستی امروز یک خادم شهید و خادم دیگر مصدوم شد.

عامل اصلی حمله امروز شیراز در حال بازجویی است

21:15- به گفته فرمانده انتظامی فارس، عامل اصلی حمله تروریستی عصر امروز حرم شاهچراغ (ع) در شیراز که دستگیر شده است، هم‌اینک در حال بازجویی است.

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه بیان کرد:‌ بعد از این اقدام تروریستی، نیروی واکنش سریع فراجا به سرعت وارد عمل شد و عامل اصلی اقدام تروریستی را مجروح و دستگیر کرد.

او اظهار کرد:‌ هم‌اینک عامل تروریستی در حال مداوا و بازجویی است.

فرمانده انتظامی فارس که در محل حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور داشت، ابراز کرد: بنا بر آنچه از تصاویر به دست آمده است عامل اصلی این حمله که یک نفر بوده، دستگیر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت:‌ شمار شهدای اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز به ۱۵ نفر رسید.

اسماعیل محبی پور بیان کرد: در نتیجه این اقدام تروریستی که ساعاتی پیش روی داد، همچنین ۲۷ نفر زخمی شدند.

راه‌های دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) بسته است

فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی حمله تروریستی سه فرد مسلح با اسلحه جنگی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان، در حال حاضر تمام راه ارتباطی به حرم مسدود است.

سردار رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه با اعلام خبر فوق، از مردم خواست از حرکت به سمت حرم مطهر خودداری کنند.

او ادامه داد: در این حادثه تکفیری - تروریستی تاکنون حدود ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: حال هفت نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

اسامی مجروحان حادثه اعلام شد

22:07 -اسامی مجروحان این حادثه عبارتند از: ۱- فاطمه کشاورز ۲- هاشم مفتخری ۳- مهرزاد گلمکانی ۴- محسن افشین ۵- شکر الله کشاورز ۶- محمدرضا آذری ۷- جواد شاهین‌مهر ۸- کاظم رضایی ۹- آرتین سرداران ۱۰- نادر فتحی ۱۱- معصومه دربندی ۱۲- اهورا لورگوفی ۱۳- عباس لورگوفی ۱۴- امیرعلی کیومرثی ۱۵ - دلبر کریمی ۱۶ - محمدجواد دهقانی ۱۷- عجب نارستمی ۱۸- حسن اسلامی ۱۹- فاطمه ولی‌زاده ۲۰ - محمد ابراهیم‌پور ۲۱ - کودک یک ساله بی‌نام
۲ تن از این فهرست که نام آنها تا لحظه انتشار خبر اعلام نشده است، به خیل شهدای این حادثه پیوستند.

این حادثه بنا بر اعلام مسئولان استان فارس، ۱۵ کشته و ۱۹ مصدوم داشت.

به گفته مسئولان، ۲ تن از شهدا و ۲ تن از مجروحان این حادثه کودک هستند.

حال ۹ مجروح حادثه تروریستی شیراز منتقل شده به بیمارستان شهید رجایی پایدار است

22:15- رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز شامگاه چهارشنبه با اشاره به انتقال ۹ مجروح این حادثه تروریستی به این بیمارستان، حال آنها را پایدار خواند و گفت:‌ یک بیمار پس از عمل جراحی در این بیمارستان،‌به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده است

معظمی افزود: ۲ مجروح حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

به گفته وی، وضعیت سایر بیماران نیز پایدار و در حال مراقبت و درمان هستند.

وی اظهار داشت:‌ یکی از بانوان خادم حرم شاهچراغ نیز بر اثر اصابت گلوله در این بیمارستان بستری است که وضعیت پایداری دارد و حال عمومی اش خوب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار