حامد علامتی: ‌اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود

تهران (پانا) - حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست با ناشران حوزه کودک و نوجوان گفت‌ اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
حامد علامتی: ‌اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود

صبح امروز نشست هم اندیشی ناشران حوزه کودک‌و نوجوان با حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری و نوجوان در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست ناشران یک به یک به طرح مشکلات حوزه نشر اشاره کردند و هر کدام برخی از معضلات این حوزه را بیان کردند.

«حامد علامتی» با تاکید بر اینکه این جلسه مهم‌ترین جلسه برای تعالی فعالیت کانون در حوزه نشر گفت: نیازمند برگزاری مستمر و موضوعی این جلسات هستیم و نباید اولین وآخرین جلسه در حوزه کودک و نوجوان باشد.

وی با اشاره به اینکه در جلسات آینده باید به موضوعی برخورد کنیم افزود: لازمه ایجاد این گفتمان همراهی با اهالی نشراست نظرات ناشران که از کف میدان است حتما مورد بررسی کارشناسان کانون قرار خواهد گرفت..

علامتی با اشاره به اینکه کتاب قرآن معجزه دین اسلام است، گفت: قرآن بزرگترین سند هویت فرهنگی، دینی و تاریخی برای یک جامعه است،اولین آیه‌ که به حضرت رسول (ص) نازل شده پیرامون خواندن، اندیشیدن و بینیش است که بزرگترین سند تمدنی برای ملت و امت است.

علامتی در ادامه با اشاره به این مطلب که به دنبال اجرایی شدن دیدگاه‌ها با ظرفیت موجود هستیم‌، گفت: جایگاه کتاب و مطالعه در اسلام بسیار والا است و اسلام پرداخت و رشد علم را در دستور کار دین قرار داده است و نقش ناشران در تولید علم برجسته است. بروز انقلاب باعث پیشرفت در زمینه کتاب شده است و در گام دوم انقلاب باید وطیفه جدید خودمان را بشناسیم و با دغدغه کودک و نوجوان باید مسیر جدیدی رقم بخورد.

مدیرعامل کانون پرورشی تصریح کرد: تدوین سند گام دوم انقلاب پیرامون کودکان و نوجوانان را ضروری است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حتما از حوزه نشر رقابتی با ناشران خصوصی حتما خارج خواهد شد چراکه کانون از این منظر که تنها نهاد دولتی کودک است وظایف ستادی دارد، اما از این جهت که ناشر می‌باشد، حتما کنار سایر ناشران خواهد بود و از ظرفیت تولید ناشران خصوصی حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ایجاد اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان را ضروری است و برای برنامه‌ریزی پیرامون آینده کودک و نوجوان باید فراتحلیل صورت گیرد و نیازمند ترسیم اطلس موضوعات و مکان‌یابی سنی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و توجه به تولیدات فناورانه گفت: مجهز شدن به محصولات با فناوری روز، واقیعت افزوده، تولیدات سمعی و بصری، تولید کتاب و ایجاد محصولات صوتی و تصویری و ایجاد کار‌های تعاملی ضرورت روز است که دنیا به سمت آن رفته است و نباید از آن عقب بمانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار