جلسه توجیهی مبلغان طرح تربیتی امین در قم برگزار شد

قم(پانا)- جلسه توجیهی مبلغین طرح تربیتی امین ناحیه یک قم با حضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش در کانون فرهنگی تربیتی مریم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توجیهی مبلغان طرح تربیتی امین در قم برگزار شد

جلسه توجیهی مبلغین طرح تربیتی امین فعال در مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش قم در سالن همایش کانون فرهنگی تربیتی مریم برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حجت‌الاسلام «عبدالله فاطمی نژاد» نماینده طلاب در اداره کل آموزش و پرورش و مدیر خانه یاریگران زندگی استان قم، به بیان توضیحاتی در رابطه با اهداف تاسیس مرکز یاریگران زندگی پرداخت‌.

وی در رابطه با محوریت اصلی این مرکز با اشاره به اینکه خانه یاریگران زندگی، مبحث آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهد، اظهار کرد: هدف از تاسیس این مرکز اجرای برنامه‌هایی برای مدیران، معاونین پرورشی، والدین، مبلغین طرح امین در مدارس و همه افراد موثر در تربیت دانش آموزان است.

فاطمی نژاد افزود: امسال پتانسیل خوبی از سوی مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان قم ایجاد شده تا با شعار هر مدرسه یک مُبلغ، تعداد ۹۰۰ نفر از مبلغین در مدارس مشغول به فعالیت شوند؛ در همین راستا محوریتی تکامل یافته برای توجیه مبلغین محترم طرح امین و فعالیت بیش از پیش آنها برنامه ریزی شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام «محمد امینیان»، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این اداره کل، به طور کامل آمادگی همکاری و مشارکت لازم را جهت رشد و نمو طرح تربیتی امین داراست، عنوان کرد: ما مبلغین گرد هم‌ جمع شده ایم تا با تمام توان و استفاده از ظرفیت‌های موجود، مباحث مربوط به پرورش و تربیت دانش‌آموزان را در مدارس و کانون‌های فرهنگی را با اجرای برنامه‌های متعدد پیش ببریم.

امینیان تصریح کرد: اردوگاه‌های تفریحی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها و تمام ظرفیت‌های پرورشی در سطح استان، در خدمت مبلغین محترم استان قم است تا پر قدرت و با انرژی مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند‌، زیرا مخاطب ما دانش‌آموز است و محیط‌ متفاوت برای اجرای طرح، سبب تحول روند پرورش، تربیت مخاطب و رویکرد مثبت کار می‌گردد.

همچنین «عبدالله صادقخانی» مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک با اشاره به اهمیت مدرسه در پرورش و تربیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: طبق سند تحول، تنها نهادی که در کشور وظیفه تربیت و پرورش دانش‌آموزان را به عهده دارد، دستگاه آموزش و پرورش است و این اتفاق نخواهد افتاد مگر در جایگاه مقام مدرسه‌ به عنوان محور و قانون تربیتی معلم.

«صادقخانی» گفت: هسته تربیتی متشکل از شورای معلمان در مدارس است، از مدیران مدارس تقاضا شده است که طرح تربیتی امین را بپذیرند و مبلغین هم استمرار در کار و عدم توقف در این مسیر را از رموز اصلی رسیدن به هدف بدانند که پیامد آن تربیت، رشد و نمو دانش‌آموزان است؛ بدانیم که این راه به دلیل بزرگ بودن هدف، سخت است اما همراهی مبلغین سهولت را نیز به محوریت کار می‌بخشد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر تاکید کرد: موظف هستیم اندیشه های دینی، نظامی، امام‌زمان و سیدالشهدا شناسی خود را منتقل کنیم؛ اندیشه های مادی محوریت غرب است و مخاطبین آن اکثرا از کودکان است، نگذاریم این اندیشه ها جلوی پیشرفت محوریت کار و آرمان های نظام‌جمهوری اسلامی را بگیرد.

در پایان، حجت‌الاسلام «نیشابوری» رابط طرح امین در ناحیه یک به بیان توضیحاتی پیرامون اهمیت اجرای طرح تربیتی امین در مدارس و پاسخ پرسش‌های مبلغین پیرامون فعالیت‌ها پرداخت.

در این جلسه «مهدی قاسم‌پور» معاونت پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک و «علی کریمی» کارشناس مسئول فعالیت‌های اردویی و کانون‌ها نیز حضور داشتند.

دانش آموزخبرنگاران: مبینا علی حیدری، فاطمه خسروآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار