فاز دوم کانون یاریگران زندگی در استان بوشهر شروع شد

بوشهر(پانا) - فاز دوم کانون‌های یاریگران زندگی و مراکز رشد در آیینی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر، شروع شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فاز دوم کانون یاریگران زندگی در استان بوشهر شروع شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمود حقدوست در آیین استانی شروع فاز دوم فعالیت کانون‌های یاریگران زندگی و مراکز رشد در دبیرستان رضوان اظهار کرد: فاز دوم کانون یاریگران زندگی در 744مدرسه استان و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و با رویکرد گروه همسالان و مشارکت جامعه محور در جهت پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف شناخت دانش‌آموزان از آثار و عواقب اعتیاد به انواع مواد مخدر از سال 98 در مدارس سراسر کشور شروع شده است.

حقدوست خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به دلیل شرایط کرونایی در 2 سال گذشته و شرایط اجتماعی، در معرض شدید آسیب‌های اجتماعی و روانی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ارتقا دانش و آگاهی دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌ها و حمایت از دانش‌آموزان آسیب دیده از رسالت‌های مهم این معاونت است.

حقدوست با بیان اینکه دانش‌آموزان از گروه همسالان خود تاثیر زیادی می‌پذیرند، خاطرنشان کرد: آشنایی با شیوه‌ها و شاخص‌های دوستی و دوست‌یابی از رویکردهای کانون‌های یاریگران زندگی است.

وی عنوان کرد: مراکز رشد و کانون‌های یاریگران بر اساس فعالیت و اجرای برنامه‌های در شش سطح دسته بندی می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برنامه کانون یاریگران زندگی در مدارس، برنامه‌ای است با رویکرد استفاده از ظرفیت همسالان و مشارکت جامعه محور، برای توانمندسازی دانش‌آموزان جهت پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس کشور اجرا می شود.

حقدوست با بیان اینکه این برنامه با محوریت دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی اجرا می‌شود، عنوان کرد: این کانون مدرسه‌ای با ترکیبی از تشکل‌های دانش آموزی، مدیر و مربیان و نیز خانواده‌ها تشکیل می شود.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان با کمک مربیان و تسهیل‌گران برنامه، ضمن فراگیری توانمندی‌ها و مهارت‌های خودمراقبتی با کمک یکدیگر، پروژه‌های کوچکی را در قالب‌های آموزشی، ترویجی، مشاوره همتایان ومددکاری اجتماعی برای ترویج پیام‌های پیشگیری در مدرسه و محله خود طراحی می‌کنند و پس از حمایت جویی، با هدایت مربیان و تسهیلگران،آن را در مدرسه و در بین خانواده و محله خود اجرا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار