در گفت‌وگو با پانا:

حسین شمس: اشتباه فکر می‌کردم فوتسال ایران از پیش قهرمان است!

فرهنگ تقدیر در ایران نداریم/ نگاه فوتسال ایران باید جام جهانی مراکش باشد

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است، از پیش قهرمان دانستن ایران در جام ملت‌های آسیا، کار دست فوتسال داد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین شمس: اشتباه فکر می‌کردم فوتسال ایران از پیش قهرمان است!

حسین شمس در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتقادهایی که از وحید شمسایی می‌شود، اظهار داشت: «هم منتقدین حق‌دارند، حرف‌های خود را بزنند و هم وحید شمسایی آدمی است که انتقادات را قبول و گوش می‌کند. او نتیجه خیلی خوبی گرفت و برای اولین بار نمره‌اش قابل‌قبول است. منتقدینی که حرف می‌زنند، دلشان برای فوتسال می‌سوزد و انتقادشان از روی طمع و غرض‌ورزی نیست. اما واقعاً وحید شمسایی بیش‌ازحد بدشانسی آورد. تا روز فینال تیمش پله‌پله عالی پیش رفت. دوندگی زیاد داشت. یکی از بهترین دوره‌هایی بود که تیم ملی یکدست و دونده و تاکتیکی کارکرد.»

وی افزود: «یکی از نکات مثبتی که تیم داشت، جوان شده بود. این تیم به‌واسطه نیروی جوانی، دوندگی خیلی خوبی داشت. برای هم فداکاری می‌کردند. بچه‌ها یکدل بودند و مربی‌شان را دوست داشتند. همه ژ این بازیکنان روزی دوست داشتند از نزدیک وحید را ببینند اما حالا شاگردش هستند. چهره تهاجمی و میل به برد، از وحید به تیم ملی انتقال کرده بود. او خودش وقتی بازی می‌کرد، همین خصلت را داشت. اما نکته منفی این بود که بچه‌ها از پیش خودشان را قهرمان جام ملت‌ها می‌دانستند. خودم هم متأسفانه به‌اشتباه است طور فکر می‌کردم. در فوتسال نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت. این نگاه به ما آسیب زد اما تجربه گران‌بهایی شد. ما ژاپن را در اختیار داشتیم اما ۳ اشتباه مرگبار قهرمانی را از ما گرفت.»

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: «اینکه منتقدین می‌گویند باید چند ستاره با تیم ملی به کویت می‌رفتند، اتفاق می‌افتاد و تیم بازهم قهرمان نمی‌شد، آن‌وقت طور دیگری حرف می‌زدند. همان‌ها می‌گفتند باید جوان‌گرایی می‌شد! حرف همیشه هست. وحید شجاعانه تیم را تغییر داد و ۸، ۹ نفر را عوض کرد. مسلم اولادقباد فنی‌ترین بازیکن مسابقات شد و در اسپانیا هم همین هفته بهترین شد. این نشان می‌دهد وحید کارش را درست انجام داده است. با یک بازی نباید همه‌چیز را به هم بریزیم و کل کار را زیر سوال ببریم. به نظرم تیم ملی خیلی خوب نتیجه گرفت و باید از وحید و کارش حمایت کرد.»

حسین شمس گفت: «اینکه عده‌ای خط زدن برخی ستاره‌ها را فقط به شمسایی ربط می‌دهند، درست نیست. در فوتبال مگر برای اسطوره‌ها، بازی خداحافظی گرفتند؟ مگر از علی دایی که آقای گل جهان بود، قدردانی شد؟ اما وقتی در کویت بودم، وقتی می‌خواستند از بازیکنی تقدیر کنند اما عایدی بازی دوستانه را باید فروشی تا تبلیغات و همه درآمدهای حاصل آن را به بازیکنی که می‌خواست برود، اختصاص می‌دادند. متأسفانه متنها در فوتسال که در تمام رشته‌های ورزشی ما این مسئله است و کلاً در ایران فرهنگ تقدیر ضعیف است. اول به‌به و چه‌چه می‌کنیم و وقت خداحافظی اصلاً یادمان می‌رود که بود.»

وی با اشاره به کیفیت خوب لیگ فوتسال خاطرنشان کرد: «سطح لیگ ما بالاست و جوان‌های بسیار خوبی داریم. وحید اگر می‌خواهد بازیکن اضافه کند باید لیگ را خوب با دقت ببیند. اگر چپ پا می‌خواهد، اگر گلر یا عقب گیر می‌خواهد باید لیگ را ببیند و از این بازار پررونق و پر از میوه استفاده کند. الان نگاه وحید باید به مقدماتی جام ملت‌های آسیا که مقدماتی جام جهانی مراکش هم است، باشد. آسیا تحت سیطره ماست و باید نگاه جهانی داشته باشیم. با این تغییر و تحولات و جوانگرایی، بازیکنان جوان لیگ خیلی باانگیزه‌تر از قبل شده‌اند و می‌دانند که دیده خواهند شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار