کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد با نفوذ سامانه بارشی و موج سرما به استان دمای هوا در سطح استان ۱۲ درجه کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وضعیت آب و هوای این استان گفت: نفوذ موج سرما به صورت وزش تندباد‌های سرد به نواحی شرقی اردبیل آغاز شده و به مناطق غربی در حال گسترش است.

وی افزود: نفوذ زبانه توده هوای سرد سبب کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در دقایق اولیه شده و دمای کنونی در اردبیل به ۱۰ و در نمین به ۹ درجه رسیده، این درحالی است که در پهنه غربی و جنوبی این استان به دلیل حاکمیت جریان جنوبی و وزش باد گرمیج دما هنوز کاهش نیافته و در سرعین، نیر و سراب ۱۹ و بستان آباد ۲۰ درجه است.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: تازه‌ترین نقشه‌های پیش یابی تراز میانی جو با تایید پیش بینی‌های قبلی نشانگر در پیش بودن روز‌های سرد، ابری، مه آلود و بارش‌های سنگین باران و برف طی نیمه اول آبان هستند.

محمدی تصریح کرد: براساس تحلیل میدانی و تجارب نیم قرن گذشته احتمال بارش برف در بعضی نقاط سردسیر شمالغرب و به ویژه اردبیل زیاد است که این احتمال با نزدیک شدن به اواسط هفته پیش رو و هفته دوم آبان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: امروز و یکشنبه، بارش به طور یقین در بلندی‌های بالای ۱۸۰۰ متر منطقه اردبیل و ۲ هزار متر دیگر نقاط شمال غرب به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: پیرو پیش آگاهی‌ها هوای طوفانی امروز در برخی مناطق تشدید شد و سرعت آن از یکصد کیلومتر بر ساعت گذشت و بارش‌ها از امشب در بعضی نقاط آغاز و طی پنج روز آینده تمرکز بارش‌ها در غرب خزر و نیمه جنوبی شمال غرب شامل مناطقی، چون زنجان، خلخال، هشترود، عجبشیر، مراغه، قره آغاج (چاراویماق) خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار