مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان مستعد از رقابت‌های درون مدرسه‌ای به کانون‌های ورزشی سوق داده می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت‌ برای جبران کمبود نیروی انسانی در حوزه تربیت‌بدنی، برای ۱۴۰ هزار آموزگار پایه دوره آموزشی برگزار شده تا به کیفیت‌بخشی ۲ ساعت درس تربیت‌بدنی کمک شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مستعد از رقابت‌های درون مدرسه‌ای به کانون‌های ورزشی سوق داده می‌شوند

محمد جعفری با حضور در استودیوی خبر ورزشی شبکه خبر سیما ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی به فعالان این حوزه به ویژه معلمان تربیت بدنی اظهار کرد: وزارت آموزش و‌ پرورش برای این هفته برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده است. بر اساس دستورالعمل ابلاغی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی آغاز مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای را با یادواره شهدای دختر مدارس زینبیه و ثارالله میانه داشتیم.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های عمرانی با عنوان طرح شهید سلیمانی (طراحی، ایجاد، متناسب سازی، بهینه سازی و تبدیل به احسن کردن ۲۱۰۰ فضای ورزشی) نیز یکی از برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی بود که از تعداد ۲۱۰۰ فضا، ۱۰۹۰ فضا چمن مصنوعی، ۲۵۴ سالن ورزشی سقف بلند، ۲۷۳ زمین ساحلی، ۴۸۳ کلاس درس تربیت‌بدنی یا سالن ورزشی کوچک است. همچنین ۱۰۱۷ فضای ورزشی در هفته تربیت‌بدنی افتتاح شد که از این تعداد ۵۲۴ چمن مصنوعی، ۱۲ سالن ورزشی سقف بلند، ۴۶ زمین ساحلی، ۴۳۵ کلاس درس تربیت بدنی یا سالن ورزشی کوچک است.

وی اضافه کرد: در ۶ استان اصفهان، فارس، خراسان رضوی، قم، شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران، یزد تحت عنوان طرح شهید طوقانی اجرای برنامه ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ‌ زورخانه‌ای به صورت پایلوت در حال اجراست.

جعفری بیان کرد: تجلیل از معلمان تربیت‌بدنی، فعالان، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی، شرکت در مراسم‌های سیاسی، عبادی و اخلاقی، ادای احترام به مقام والای شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی‌ ورزشی با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زیارت گلزار شهدا، تکریم و تجلیل از مقام شامخ جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا، اجرای طرح شهید خرازی با عنوان آزادسازی و مردمی‌سازی مجموعه‌های ورزشی با رویکرد تربیتی و خانواده محوری ویژه پدران و پسران و مادران و دختران در این هفته نیز از جمله برنامه‌ها به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت های ورزشی اظهار کرد: در کرونا مدل‌های استعدادیابی در آموزش و‌ پرورش و کلاس‌های درس تربیت‌بدنی مطرح شد. ما اکنون ۳۳ هزار معلم متخصص در حوزه تربیت‌بدنی داریم و مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای که چهلمین دوره آن در هفته تربیت‌بدنی آغاز شد، مبنا و زیرساختی برای شناسایی دانش آموزانی است که در مسابقات ورزشی استعداد دارند.

وی افزود: دانش آموزان مستعد شناسایی شده به سمت کانون های ورزشی سوق داده می‌شوند همچنین برگزاری مسابقات فدراسیون ورزش دانش آموزی به استعدادیابی دانش آموزان کمک می‌کند.

جعفری با بیان اینکه با وجود ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی باز هم کمبود معلم وجود دارد گفت: سال گذشته ۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شدند؛ همچنین برای جبران این کمبود، برای ۱۴۰ هزار آموزگار پایه دوره آموزشی برگزار کردیم تا به کیفیت بخشی ۲ ساعت درس تربیت بدنی کمک کنیم.

وی افزود: در نهضت ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی که ۱۰۱۷ فضا در هفته تربیت بدنی افتتاح شد، هزار و ۳۶۳ فضا برای فوتبال و فوتسال بود که برای این امر با کمک و مشارکت سازمان برنامه و‌ بودجه، خیرین، مدارس و نهادهای مختلف مانند بنیاد علوی، بنیاد برکت و ... ۱۲۰۰ میلیارد اعتبار هزینه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار