مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در افتتاحیه دوره توانمندسازی راهبران آموزشی و تربیتی استان:

خلاقیت، اولین و مهم‌ترین ویژگی و لازمه راهبران آموزش است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه عنوان کرد خلاقیت، اولین و مهم‌ترین ویژگی و لازمه راهبران آموزش است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت، اولین و مهم‌ترین ویژگی و لازمه راهبران آموزش است

سلمان محمدی در افتتاحیه دوره توانمندسازی راهبران آموزشی و تربیتی، رویکرد آموزش و پرورش استان در بازگشایی مدارس را تربیت چند ساحتی و مهارت آموزی دانسته و افزود: نقشه راه ما مبتنی بر سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: ما در اداره کل آموزش و پرورش استان به کار تیمی و استفاده از خرد جمعی و دوری از اعمال نظرات شخصی معتقدیم و راهبران آموزشی باید توانایی هدایت مدارس در مسیر سند تحول را داشته باشند.

محمدی، خلاقیت اولین لازمه و ویژگی راهبر بودن دانسته و خاطرنشان کرد: باید بتوانیم نوآوری و تولید فکر کنیم و این افکار را به عمل تبدیل کنیم.

وی الهام بخشی را دومین ویژگی راهبر آموزشی دانسته و افزود: راهبران آموزشی باید الهام بخش همکاران شاغل در مناطق روستایی و عشایری ما باشند و بتوانند تغییرات مثبت در نگرش آموزگاران و دانش آموزان ایجاد کنند. همچنین، بتوانند تعارضات میان مجموعه همکاران را رفع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به لزوم پاسخگویی راهبران آموزشی به همکاران ستادی و آموزگاران در سطح شهرستان ها و مناطق، اشتیاق را ویژگی بعدی راهبر موفق دانسته و گفت: راهبر آموزشی و تربیتی باید بتواند منبع شوق و انگیزه برای ایجاد خلاقیت باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان، مسئولیت پذیری را ویژگی بعدی راهبر موفق نامیده و تصریح کرد: یک راهبر توانمند، خود را مسئول بهبود عملکرد همکاران در تمامی ابعاد دانسته و متواضع و فروتن است، زیرا فروتنی سبب پیشرفت ابعاد مختلف شخصیت انسان می شود.

وی در پایان حمایت ها و رهنمودهای همیشگی مقام معظم رهبری را مهم ترین پشتوانه معنوی آموزش و پرورش دانسته و افزود: خوشبختانه رویکرد دولت فعلی در تمامی ارکان و رده ها، توجه به بهبود وضع کاری همکاران در ابعاد مختلف است و به زودی شاهد نمود این تغییرات در برونداد آموزش و پرورش خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار