محور پاتاوه به دهدشت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

یاسوج (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری رسمی پروژه ملی و ارتباطی پاتاوه به دهدشت طی چند ماه آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
محور پاتاوه به دهدشت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

کیامرث حاجی‌زاده روز پنجشنبه در سفر یک روزه به شهرستان مارگون از پروژه ملی پاتاوه- دهدشت بازدید کرد و با بیان اینکه در تلاش برای تکمیل پروژه جهت افتتاح رسمی هستیم، گفت: البته این پروژه هم‌اکنون زیربار ترافیک رفته و تردد محلی برای رفاه حال مردم انجام می‌شود اما بهره‌برداری رسمی از این پروژه نیازمند تکمیل ۲ قطعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: قطعه اول که در مراحل پایانی است احداث گالری بخشی از این محور را شامل می شود که نیازمند ایمن‌سازی و آسفالت است و مقرر شد تا آذرماه ۱۴۰۱تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه برای روشنایی تونل‌ها مدت زمانی مشخص کردیم، گفت: پاسگاه پلیس راه طی یکی دو هفته آینده در این منطقه مستقر می‌شود، ضمن اینکه خط‌کشی و آسفالت لایه دوم به طول ۲۰ کیلومتر مانده که برای ایمنی این محور و تکمیل نهایی اقدام شود.

حاجی‌زاده بیان کرد: قطعه دوم محور ملی پاتاوه به دهدشت مربوط به ۸۰ متر ریزش تونل شماره چهار است که هم‌اکنون کار ریزش‌ برداری، ثبیت و حفاری آن در دست انجام است و پیمانکار قول داده ظرف سه ماه تحویل دهد.

وی با اشاره به اعتبارات این پروژه گفت: در سفر رئیس جمهور مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای این محور در نظر گرفته شد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد، از محل تهاتر نفت هم مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفتند که ۱۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت‌.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بازدید از شهر مارگون فاز اول ورودی این شهر را افتتاح و از پارک این شهر که چند ماه پیش با مشارکت کارخانه سیمان مارگون کلنگ‌زنی و هم اکنون در مراحل پایانی است بازدید کرد.

وی با اشاره به ساخت سالن چند منظوره بحران به آخرین وضعیت سد سقاوه مارگون گفت: حجم این سد ۹.۷ میلیون متر مکعب و برآورد اولیه ۴۷۰ میلیارد تومان است.این پروژه برای کل استان خصوصا شهرستان مارگون حائز اهمیت بوده و تامین کننده آب شرب، کشاورزی و صنعت این منطقه به خصوص شهرک صنعتی و کارخانه سیمان است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر پروژه به مناقصه رفته و روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده پاکت مناقصه باز و پس از ارزیابی پیمانکار، پروژه به مرحله کلنگ‌زنی می‌رود.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته از سفر سال گذشته رئیس جمهور به این شهرستان گفت: از محل سفر رئیس جمهور مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای جاده‌های شهری و روستایی این منطقه اعتبار در نظر گرفته شد، از متمم سفر رئیس جمهور نیز ۸۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافت.

حاجی زاده با بیان اینکه برای بهسازی روستاهای مارگون از محل محرومیت‌زدایی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است و به زودی تخصیص پیدا می‌کند، گفت: حرکت خوبی در حوزه احداث زیرساخت‌های مارگون آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از سایت مجتمع ادارات مارگون خاطرنشان کرد: با اختصاص اعتبارات محلی و اعتبارات خود دستگاه‌ها مجتمع سایت ادارات مارگون احداث می‌شود، همچنین برای ساخت پمپ بنزین و سی‌.ان.جی و رفع مشکلات آب شرب این منطقه اعتبار در نظر گرفتیم تا تنش آبی در شهرستان مارگون رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار