رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

لزوم ورود نهادهای قضایی و انتظامی به ساخت‌وسازهای غیر قانونی در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت برخورد با تخلفات ساخت وسازهای غیر قانونی نیاز به ورود دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ورود نهادهای قضایی و انتظامی به ساخت‌وسازهای غیر قانونی در پایتخت

مهدی اقراریان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تذکر دو عضو شورای شهرتهران درخصوص افزایش تخلفات ساختمانی در برخی از محلات تهران گفت: «متاسفانه شاهد هستیم در یکی از نواحی منطقه 19 شهرداری تهران شرایط بسیار بغرنجی در حوزه ساخت‌وساز اتفاق می‌افتد. به‌دلیل گوناگونی در این مدت مدیران متنوعی را در منطقه 19 به عنوان شهردار داشتیم، شاید این جابه‌جایی‌ها کمتر این فرصت را فراهم کرده تا بر روی این موضوع تمرکز شود.»

وی ادامه داد: «مساله مهمی که وجود دارد، برخورد قانونی با این تخلفات نیازمند ورود دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است. با توجه به مشکلاتی که این روزها شاهدش هستیم و این مشکلات باعث شده افرادی که دست به بزه یا خلاف می‌زنند و افرادی که قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند فرصت و مجالی داشته باشند برای قانون‌شکنی و این یکی از تبعات وضعیت موجود است که به صورت درازمدت برای تهران آسیب و چالش ایجاد می‌کند.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: «صدا و سیما و رسانه‌ها به‌صورت جدی به موضوع ورود کرده و دستگاه‌هایی که مرتبط با این موضوع هستند بیش از گذشته عزم و اراده در اصلاح روند کنونی داشته باشند. من و برخی اعضای شورای شهر از این منطقه بازدید و درخصوص آن نیز در صحن شورای شهر تذکر داده‌ایم و منتظر پاسخ عملی شهرداری در این رابطه هستیم.»

روز گذشته مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای تهران، درباره ساخت‌وساز غیر‌مجاز در تهران هشدار داد و گفت: بارها با مدیران و مسئولان شهرداری در این زمینه تماس گرفته‌ و گفت‌وگو کرده‌ایم که نه‌تنها این مشکل حل نشده، بلکه شرایط به‌مراتب وخیم‌تر شده است.

عباسی افزود: با استفاده از وضعیت حاکم بر تهران، عده‌ای سودجو از فرصت پیش‌آمده سوءاستفاده کرده و با تصرف، اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند؛ آنها با این کار برای مدیریت شهری میراثی را از جنس تخریب، ناکارآمدی و آسیب اجتماعی به جای می‌گذارند. در دراز‌مدت نمی‌توان با اینها مواجه شد و آنها را رد کرد. در‌حال‌حاضر پیشگیری به‌مراتب آسان‌تر است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با اشاره به اتفاقات گذشته و مدیریت مناسب شهرداری تأکید کرد: در گذشته شهرداری توفان‌های بسیاری را به خود دیده، اما اجازه ساخت‌وساز نداده است، حالا چه شده که با بادی همه چیز به هم ریخته و ساخت‌وساز آزاد شده است؟

او ادامه داد: تقاضای ما این است که شهرداری با بدنه‌ای که در خود دارد، از گسترش این مسئله پیشگیری کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. شهرداری در مناطقی که ساخت‌وساز غیرمجاز صورت گرفته، به‌سرعت نسبت به رفع تصرف از اراضی‌ای که متعلق به همه شهروندان تهرانی است و نیز برخورد با مدیران ناکارآمد، اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار