وزیر میراث‌فرهنگی خبر داد:

بیمه 10 هزار فعال صنایع دستی

تمدید دو ساله معافیت مالیاتی هتل‌ها و مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری

تهران (پانا) - وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بیمه 10 هزار فعال صنایع دستی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بیمه 10 هزار فعال صنایع دستی

عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته تلاش شد تا بیمه صنعتگران دستی که درآمد کافی ندارند، یک طرفه توسط دولت بیمه شوند، به نتیجه رسید. رییس‌جمهوری دستور دادند که ۱۰ هزار نفر از اشخاصی که فعال صنایع دستی هستند بیمه یک طرفه برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای اقتصاد که به ریاست آقای رئیسی برگزار شد، اتفاق خوبی افتاد و درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تمدید دو ساله معافیت مالیاتی هتل‌ها و مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری که مورد مطالبه گسترده فعالان گردشگری بود خوشبختانه به تصویب رسید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با اینکه بار مالی قابل توجهی ارائه شد اما به جهت اهمیت حوزه گردشگری و ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و حمایت دولت از فعالیت‌های گردشگری این تمدید مورد موافقت قرار گرفت که جا دارد از اعضای محترم جلسه و شخص آقای رئیس‌جمهور تشکر کنم. قبل از سال ۹۵ که این قانون به تصویب رسید، این مراکز ۵ سال معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی داشتند اما به دلیل اینکه در دوسال کرونا متوجه ضرر و زیان فراوانی شده بودند، لازم بود که دو سال دیگر این معافیت تمدید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار