نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

زکات عاملی برای پیشرفت در عرصه‌های گوناگون است

قزوین(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت قرآن زکات را فلاح معرفی می‌کند و آن را عاملی برای تعالی، رستگاری، موفقیت و پیشرفت در عرصه‌های گوناگون ازجمله مسائل اقتصادی و اجتماعی تعریف می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
زکات عاملی برای پیشرفت در عرصه‌های گوناگون است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش علمی، ترویجی و تکریمی استان قزوین که پیش از ظهر سه‌شنبه در حسینیه شهدای روستا شیداصفهان برگزار شد اظهار کرد: زکات در آیات و روایات متعددی از قرآن مطرح شده است و زکات و صدقه فرمان خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ضمن اشاره به آیات زکات بیان کرد: زمانی که پرداخت زکات انجام می‌شود آرامش به دل افراد راه پیدا می‌کند.

وی افزود: قرآن زکات را فلاح معرفی می‌کند و آن را عاملی برای تعالی، رستگاری، موفقیت و پیشرفت در عرصه‌های گوناگون ازجمله مسائل اقتصادی و اجتماعی تعریف می‌کند.

رئیس شورای زکات استان قزوین با تأکید بر اینکه زکات در کنار نماز عامل پیشرفت است ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های اهل تقوا این است که به غیب ایمان‌دارند و تا زمانی که انسان به غیب ایمان نداشته باشد نمی‌تواند برخی امور ازجمله بخشیدن مال را انجام دهد.

وی ادامه داد: در کنار واژه مال واژه رزق قرار دارد اما مال نگرانی را گریبان انسان می‌کند و اسباب فتنه است و کسانی که تنها مال جمع‌آوری می‌کنند در نهایت همین مال وبال گردن می‌شود اما در مقابل، کلمه رزق قرار دارد و افرادی که زکات خود را پرداخت می‌کنند مشمول رزق می‌شوند چنانچه خداوند نیز خود را رزاق ما معرفی می‌کند که این رزق اسباب برکت است.

این مسئول تشریح کرد: قرآن، زکات را یکی از معیارهای تشخیص مؤمن از منافق معرفی می‌کند چنانچه در سوره توبه می‌خوانیم که منافقین در کنار یکدیگر هستند اما دلسوز هم نیستند این افراد به منکرها امر کرده و به معروف‌ها نهی می‌کنند از طرف دیگر این افراد دستان خود را بسته نگه داشته و به یکدیگر یاری نمی‌رسانند.

وی افزود: در آیات بعدی از مؤمنین و مؤمنات یاد می‌شود که در کنار یکدیگر مراقب یکدیگر بوده و هوای یکدیگر را دارند و طبق آیه نماز را بپا داشته و زکات اموال خود را نیز می‌پردازند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه عامل نزول برکات الهی زکات و حسنه است بیان کرد: اگر مردم اهل تقوا باشند برکات مادی و معنوی مشمول آن‌ها می‌شود که گاهاً برکات برخی از این موارد از محاسبات خارج است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زکات جزو مال ما نیست در واقع این بخش از مال متعلق به افراد محروم و نیازمند است که در اموال، دارایی‌ها، زمین‌ها و امثال این موارد گنجانده شده تا ما حق دیگران را پرداخت کنیم چنانچه اگر این کار را انجام ندهیم برکات از بین می‌رود و این امر زیان‌هایی را برای ما به همراه دارد و به‌طورکلی برای ما مناسب نیست.

این مسئول در پایان گفت: در خصوص مسائل روستا شیداصفهان که به‌عنوان روستا شاخص زکات معرفی شده اقداماتی از سوی مسئول برنامه‌ریزی‌شده است که یکی از این اقدامات تکمیل سقف حسینیه این روستا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار