فرماندار اسلامشهر:

ضرورت هر جامعه پویا و با نشاط، مطالعه و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

اسلامشهر(پانا) - فرماندار اسلامشهر گفت بسیاری از مشکلات جامعه از عدم مطالعه و دور‌شدن خانواده‌ها و جوانان از کتاب و کتابخوانی نشأت می‌گیرد و ضرورت هر جامعه پویا و بانشاط، مطالعه و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت هر جامعه پویا و با نشاط، مطالعه و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر در جلسه مشترک کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: تبلیغات شهری، افزایش آگاهی و دانش شهروندان عاملی مهم در ترویج کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی در ادامه افزود: ترویج کتابخوانی و رونق کتابخانه‌ها، توسعه همه‌جانبه شهرستان را به دنبال خواهد داشت و با افزایش آگاهی و دانش شهروندان، سلامت عمومی جامعه ارتقاء خواهد یافت.

حبیبی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه تأثیر مستقیمی بر افزایش علم و دانش در شهرستان دارد، بنابراین برگزاری هفته کتاب فرصتی مغتنم برای برنامه‌ریزی و اجرای ویژه برنامه‌های ترویجی، فرهنگی ویژه گروه‌های سنی مختلف در شهرستان است.

فرماندار اسلامشهر با مهم دانستن تبلیغات شهری در ترویج کتابخوانی و ترغیب قشرهای مختلف مردم به مطالعه، شهرداری را مکلف به انجام تبلیغات شهری در حوزه کتاب کرد و از اداره کتابخانه‌های شهرستان خواست تا نسبت به تأمین اقلام فرهنگی، ترویجی مرتبط با هفته کتاب اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه از عدم مطالعه و دور شدن خانواده‌ها و جوانان از کتاب و کتابخوانی نشأت می‌گیرد و می‌بایست به شکل جهادی برای حل این مشکل فعالیت کرد، زیرا ضرورت هر جامعه پویا و با نشاط، مطالعه و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار