معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش :

۱۱۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس در اختیار استان‌ها قرار گرفت

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۱۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس در اختیار استان‌ها قرار گرفت

به گزارش ایرنا، صادق ستاری‌فرد درباره برنامه‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت اظهار کرد: با حمایت وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه توانستیم ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار را برای تامین تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس پیش‌بینی کنیم که این اعتبار در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این اعتبار از نظر میزان و رقم در طول سال‌های گذشته بی سابقه بوده است، افزود: این موضوع را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که همه مدارس ما بتوانند از این اعتبار استفاده کنند و سازوکاری شفاف، مدیریت شده، قابل نظارت و رصد برای تامین تجهیزات پیش بینی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با هدف کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی علاوه بر تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای فعالیت معلم و دانش‌آموز، به ایجاد فضای ورزشی مناسب نیاز داشتیم تا زنگ ورزش و تربیت بدنی با کیفیت بیشتری اجرا و فعالیت‌های فوق برنامه به صورت بهتری دنبال شود و در این راستا مدارس شاداب تر و کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای فعال شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه مدرسه در سند تحول بنیادین کانون تربیتی محله است باید به سمتی پیش رفت که مدارس جذاب شوند، براین اساس جذاب‌سازی و شاداب‌سازی محیط مدرسه از طریق ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مدنظر ما بوده است که در قالب نهضت ملی و ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه ای مزین به نام شهید سردار سلیمانی در طول ۶ ماه اخیر اقدامات خوبی انجام شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: همکاران ما در استان‌ها و مدیران مدارس با یک کار جهادی و با مشارکت خیرین در این ۶ ماه گذشته هزار و ۱۷ فضای ورزشی را به بهره برداری رساندند.

ستاری فرد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا باقی فضاهای ورزشی را در طول سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم که بتوانند از فضاها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ورزش برای تمام دغدغه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت در دوره دبستان و ابتدایی اهمیت بسیاری دارد، افزود: با همکاری و همراهی خوب معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این امر محقق شد که زنگ ورزش را در مدارس ابتدایی به صورت ۲ زنگ در ۲ روز هفته داشته باشیم تا به ارتقای سلامت، رضایت، شادابی، نشاط، پویایی محیط مدرسه و روحیه پرنشاط دانش‌آموزان کمک شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با همکاری معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دبیرخانه‌ای تشکیل شد تا بتوانیم برنامه‌های تربیت بدنی را به طور جدی‌تر دنبال کنیم.

وی افزود: با هدف احیای ورزش باستانی و نهادینه سازی ورزش‌های بومی، ملی و واجد ارزش ملی تحت عنوان طرح شهیدطوقانی به دنبال این هستیم که ورزش باستانی، زورخانه‌ای و پهلوانی را در دوره ابتدایی اجرا کنیم. در این راستا از فرصت زنگ صبحگاهی استفاده می‌کنیم و این ورزش را با کمک خود دانش‌آموزان اجرا خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مشارکت خانواده‌ها را در برنامه‌های ورزشی به صورت جدی‌تر دنبال خواهیم کرد. اکنون طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی را شروع کردیم و براساس داده‌ها در طول این ۶ ماه به طور میانگین هرهفته حدود ۳۸ هزار مادر و دختر در روزهای پنجشنبه و ۳۰ هزار پدر و پسر در روزهای جمعه از ۹۳۳ مجموعه ورزشی استفاده کرده‌اند.

ستاری فرد تصریح کرد: شاید کار تبلیغی در این زمینه کمتر صورت گرفته باشد و یا به واسطه تعطیلی مدارس استقبال مورد نظر ما از این امر کمتر شده باشد اما امیدواریم با شروع سال تحصیلی و پیگیری آموزش‌های حضوری، بتوانیم این طرح را جدی‌تر دنبال کنیم و خانواده‌ها مشارکت بیشتری در این امر داشته باشند.

وی افزود: یک واقعیت تلخ این است که امروز رقبای جدی برای فعالیت دانش‌آموزان ایجاد و موج کم‌تحرکی در کشور به ویژه برای کودکان و نوجوانان ما فراگیر شده است، بنابراین نیاز است بسترسازی و فرصت سازی برای خلق زمینه‌هایی برای تخلیه هیجانات کودکان و نوجوانان و رونق و گسترش نشاط و شادابی در جامعه صورت گیرد، همچنین تحرک خانواده‌ها و دانش‌آموزان افزایش یابد و بستری برای در کنار هم بودن خانواده‌ها و محیط نشاط آفرین فراهم شود.

ستاری فرد درباره برنامه‌های هفته تربیت بدنی اظهار داشت: هفته تربیت بدنی از روز ۲۶ مهرماه تا ۲ آبان ماه خواهد بود که در این هفته با همکاری وزارت ورزش پیگیری طرح‌هایی را دنبال می‌کنیم. در این هفته علاوه بر آیین افتتاح هزار و ۱۷ مجموعه ورزشی در سراسر کشور، سی و نهمین مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های سراسر کشور در ۲ بخش دختران و پسران برگزار می‌شود که این مسابقات با رویکرد جدید و مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار