برگزاری آیین بزرگداشت هفته ملی خوشنویسی در شیروان

شیروان (پانا) - در آیین بزرگداشت هفته ملی خوشنویسی، آثار چهار دهه گذشته استاد غلامحسین امیرخانی، در نشست تخصصی اعضای انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۱۵۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین بزرگداشت هفته ملی خوشنویسی در شیروان

مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان که یکی از پیشکسوتان فرهنگی نیز است، در این نشست گفت: استاد غلامحسین امیرخانی با بررسی و تجزیه تحلیل آثار قدما و ذهن خلاق خود به نتایج‌ ارزشمندی رسیده و خط نستعلیق این استاد از پنجاه سال پیش مدام در حال تغییر و تحول بوده و در هر دهه با شیرینی خاصی به علاقمندان این هنر را عرضه کرده و مشتاقان زیادی را جذب خوشنویسی کرده است.

علی رحیمی با مقایسه آثار قدما و به ویژه آثار استاد میرعماد در عصر صفویه افزود: شرایط زمان میرعماد و نوع کارکرد خط ملی که بیشتر در قالب "مرقع" و کتاب نگاشته می شده، می طلبید تا آثار خطی از ظرافت خاص و ضعف و قوت ویژه ای برخوردار شود.

وی در ادامه با اشاره به کارکردهای خوشنویسی در دوره معاصر نیز اظهار کرد: استاد امیرخانی با توجه بیشتر به دو اصل "سواد و بیاض" و مطالعه بر روی خطوط گذشتگان، خط نستعلیق را به زیباترین شکل ارائه داده است.

مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان با بیان اینکه استاد امیرخانی با عرضه این هنر با نگاهی گرافیستی، اقبال اکثریت دوستداران به این خط را فراهم کرده است‌، گفت: استاد امیرخانی با تغییر نسبت ها در حروف و کلمات و عنایت ویژه در به کارگیری و استفاده صحیح از فضای مثبت و منفی در خوشنویسی، موجب زیبایی بیشتر در خط نستعلیق شده است.

در پایان، هریک از اعضای انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان، دیدگاه های خود را در خصوص کیفیت آثار خوشنویسی استاد امیرخانی بیان کردند.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار