غربالگری بینایی‌سنجی بیش از 31 هزار کودک در خراسان‌ شمالی

شیروان (پانا) - مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌ شمالی اظهار کرد بیش از 31 هزار کودک در 145 پایگاه بینایی‌سنجی خراسان‌ شمالی، مورد غربالگری 14 پزشک و بینایی‌سنج قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری بینایی‌سنجی بیش از 31 هزار کودک در خراسان‌ شمالی

محسن توحیدی مقدم در آیین تجلیل از روشندلان موفق و برتر شهرستان شیروان با اشاره به انجام طرح غربالگری بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در سطح استان افزود: در اجرای این طرح در طول تابستان، 803 نفر دارای اختلالات بینایی تشخیص داده و مورد درمان قرار گرفتند که از این تعداد برای 200 کودک عینک رایگان تجویز شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی ضمن تأکید بر اجرای قانون حمایت از حقوق جامعه معلولان توسط مسئولان و کارفرمایان گفت: موفقیت های افراد نابینا و کم بینا که اغلب آنان تحصیل کرده نیز هستند در بسیاری از حوزه ها، بیشتر از افراد سالم است، بنابراین با انجام طرح نذر اشتغال، نسبت به استخدام و به کارگیری این افراد در شرکت های دولتی و خصوصی، باید توجه و اهتمام بیشتری نسبت به گذشته صورت بگیرد.

وی عامل ۳۰ درصد از معلولیت نابینایان را ژنتیکی و ۷۰ درصد آن را حوادث، دیابت، آب سیاه، آب مروارید و فشار خون اعلام کرد و افزود: در سال جاری تاکنون بیش از 400 میلیون تومان بابت خرید ساعت گویا، عصا، دستگاه پرکینس، هزینه های درمان و مسکن نابینایان پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی متناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولین را دارای اهمیت بالا دانست و از صدا و سیما، اصحاب رسانه و مردم درخواست کرد به نیازهای جامعه نابینایان و معلولین توجه ویژه داشته باشند.

مدیرعامل موسسه خیریه روشنا در شهرستان شیروان نیز گفت: از ۲۰۰۰ نابینای استان، ۷۰۰ نفر در شهرستان های شیروان و فاروج ساکن هستند.

فهیمه جعفری زارع، بخشی از فعالیت های انجام گرفته در مدت 14 ساله فعالیت مؤسسه روشنا را بازگو کرد و از تلاش های خیرین، شهرداری و شورای اسلامی شهر، ادارات، گروه های جهادی و هنرمندان تقدیر و تشکر کرد و خواستار حمایت های مادی و معنوی بیشتر مسئولان و خیرین عزیز نسبت به رفع نیازمندی ها و تأمین تجهیزات لازم برای این مرکز واقع در خیابان ساحلی شمالی هفت شد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار