کاهش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد

پانا(یاسوج) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهکیلویه و بویراحمد گفت نرخ بیکاری در این استان در ۳ ماهه تابستان به ۸.۷ درصد رسید.

کد مطلب: ۱۳۱۵۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد

علی شهابی‌نسب اظهار داشت: نرخ بیکاری در این استان در سه ماهه تابستان به 8.7 درصد رسید که نسبت به تابستان سال گذشته 2.5 درصد کاهش دارد.

وی در خصوص کاهش نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان 1401 افزود: طرح اشتغال نیروی کار در چهار فصل سال انجام می‌شود و در تابستان کارشناسان مرکز آمار با مراجعه به 1500 خانوار به صورت نمونه وضعیت اشتغال و بیکاری را جویا شدند.

شهابی‌نسب با تعریفی از بیکاری افزود: بیکار کسی است که طی دو ساعت کاری انجام نداده باشد، اما چون فصل تابستان فصل برداشت محصولات و همچنین فعال شدن پروژه‌های عمرانی است نرخ بیکاری استان از 9.1 به 8.7 درصد کاهش یافت و از رتبه 17 کشور در رتبه 12 تنزل پیدا کردیم.

وی بیان کرد: برداشت محصولات باغی مانند سیب، انگور، عسل، گردو در فصل تابستان و فعال شدن پروژه‌های بزرگ عمرانی در بخش راه و کشاورزی موجب شده نرخ بیکاری تابستان کاهش داشته باشد هر چند ممکن است با شروع فصل پاییز و زمستان نرخ بیکاری به طور مجدد افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار