مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

استفاده از ظرفیت قانونی مجلس شورای اسلامی برای افزایش سرانه مالی مدارس کشور

شیراز ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس درنشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بر رسیدگی به امورمعلمان شاغل وبازنشسته تاکید و اذعان کرد: افزایش سرانه مالی مدارس امری ضروری است که مجلس شورای اسلامی با مصوبات می‌تواند در حل آن اقدام کند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت قانونی مجلس شورای اسلامی برای افزایش سرانه مالی مدارس کشور

محمدخلیل عسکری در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان فارس، ومعاون وزیر آموزش وپرورش که در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار کرد: چنان که بنیانگذار انقلاب و همچنین رهبر معظم انقلاب همواره فرموده اند؛ مجلس از مهم‌ترین و موثرترین ارکان نظام اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در مجلس انقلابی، تصویب رتبه بندی معلمان و افزایش بودجه آموزش و پرورش دو اقدام موثر بود که انجام شد و معلمان قدردان مجلس خواهند بود.

عسکری تصریح کرد: افزایش فضاهای ورزشی بر اساس مصوبه مجلس از دیگر اقدامات ارزشمندی بود که در توسعه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان بسیار موثر بود.

وی از تعامل موثر با نمایندگان مجلس خبر داد و افزود: هم تعامل و هم مشورت با نمایندگان در راستای بهره مندی از ظرفیت نمایندگان همواره در دستور کار آموزش و پرورش فارس است.

عسکری افزود توصیه کمی آموزش و پرورش در شهر شیراز از مطالبه این استان است چرا که بیش از 275 هزار دانش‌آموز در سطح شهر شیراز داریم و تعدادی روستا نیز تحت پوشش نواحی چهارگانه شیراز هستند که علیرغم محرومیت در سهمیه منطقه یک در کنکور قرار دادند. لذا ایجاد ناحیه جدید آموزشی در شهر صدرا پیشنهاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما اجرای سند تحول است لذا با برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق سند تحول تلاش می‌کنیم.

مدیرکل آمورش و پرورش استان فارس اظهار کرد: بیانیه گام دوم را در سه مرحله محله، منطقه و استان با ارائه مدل مفهومی و ایجاد قرارگاه و ایجاد شورای راهبردی و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و ... اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: استان فارس همواره مورد هدف امپراطور رسانه‌ای در حوادث گوناگون واقع شده است چنان که در حادثه‌ای که اخیرا رخ داد و اغتشاشگران به دو مدرسه حمله ور شدند اما با مدیریت خوب این قائله ختم به خیر شد.

نظارت مستمر بر فضای مجازی امری ضروری است و شبکه شاد یکی از ظرفیت‌های خوب آموزش و پرورش که نمایندگان مجلس می‌توانند در جهت تقویت آن اهتمام داشته باشند.

وی نظارت موثر مجلس بر عدم اجرای سند2030 را از دیگر مطالبات آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به دانشگاه فرهنگیان تلاش برای تقویت فضاهای دانشجویی معلمان، تجدید نظر در نحوه جذب معلم که ایراد شکلی دارد، اختصاص بودجه برای ناوگان مدرسه و تقویت مهارت‌آموزی تقویت تجهیزات مدارس مسائلی است که مجلس می‌تواند با آموزش و پرورش همکاری کند.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در راستای تربیت تمام ساحتی و بر اساس سند تحول، تخلیه هیجانات دانش.آموزان امری است که با توسعه فضاهای تربیتی مانند اردوگاها پژوهشکده‌ها و... ضروری است که لازم است مجلس اهتمام داشته باشد.

وی بر رسیدگی به امور معلمان شاغل وبازنشسته تاکید و اذعان کرد: افزایش سرانه مالی مدارس امری ضروری است که مجلس شورای اسلامی با مصوبات می‌تواند در حل آن اقدام کنند.

دراین جلسه اعضای کمیسیون آموزش‌، تحقیقات و فناری مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از پیشکسوتان تعلیم وتربیت استان نیز حضورداشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار