کارگاه آموزش روش‌های ضد عفونی مدارس در منطقه 12 تهران برپا شد

تهران(پانا) - کارگاه آموزش روش‌های صحیح ضدعفونی مدارس و اماکن اداری، ویژه مهارت افزایی کارکنان خدماتی آموزش و پرورش منطقه 12 تهران، برپا شد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزش روش‌های ضد عفونی مدارس در منطقه 12 تهران برپا شد

کارشناس مسئول سلامت و تندرستی آموزش و پرورش منطقه 12 تهران، با اعلام این خبر گفت: شرکت در این کارگاه آموزشی که در قالب دوره‌های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان دایر شده، برای تمامی کارکنان شاغل در پست‌های خدمتگزاری و سرایداری و همچنین مسئولان پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس و سایر امکان آموزش و پرورش الزامیست.

فرشته لطیفی هدف از برگزاری این کارگاه را تبیین اصول و مقررات ایمن سازی اماکن و اجتماعات، در راستای کنترل و حذف شرایط نا ایمن و همچنین ارتقاء سطح بهداشت و نظافت محیط مدارس عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود تا با ایجاد شرایط مطلوب و سالم بتوان از وقوع حوادث و شیوع بیماری‌های واگیردار به ویژه ویروس کرونا پیشگیری شود.

وی توضیح داد: در این کارگاه آموزشی که با همکاری واحد آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش منطقه 12 تهران برپا شده است، تعداد 80 نفر از کارکنان خدماتی مدارس، توسط کارشناسان بهداشت محیط با مطالبی نظیر: کاربرد انواع شوینده‌ها، مراحل اجرای گندزدایی محیط، نحوه نظافت مؤثر سطوح مختلف و ابزارکار استاندارد، آشنا می شوند.

کارشناس مسئول سلامت و تندرستی آموزش و پرورش منطقه 12 تهران اضافه کرد: کارگاه آموزش روش‌های ضدعفونی مدارس به مدت 20 ساعت، در چهار روز متوالی در پژوهش ‌سرای فارابی این منطقه دایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: نمره نتایج آزمون پایانی این کارگاه برای هریک از شرکت کنندگان، در سامانه آموزش ضمن خدمت فرهنگیان موسوم به سامانه Ltms ثبت خواهد شد؛ لذا جا ماندگان از شرکت در این کارگاه می‌توانند در دوره تکرار آن که از 26 مهر لغایت اول آبان ماه امسال برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گفته لطیفی، کارگاه آموزش روش‌های ضدعفونی مدارس که از روز دوشنبه 18 مهرماه آغاز شده تا روز پنجشنبه 21 همین ماه ادامه خواهد داشت و آزمون پایان دوره برای شرکت کنندگان در این کارگاه و دوره تکرار آن در روز دوشنبه دوم آبانماه سالجاری، بصورت غیر حضوری و از طریق سامانه Ltms در سه نوبت برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد، با توجه به جمعیت 120 نفری کارکنان خدماتی و مسئولان پایگاه‌های تغذیه سالم شاغل در مدارس و سایر اماکن آموزشی و اداری آموزش و پرورش منطقه 12 تهران، تعداد 40 نفر از مشمولان دوره که موفق به حضور در کارگاه نخست نشدند، در دوره تکرار آن شرکت می‌کنند.

خبرنگار: امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار